تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۰۳۷
تعداد بازدید: ۲۲۱۰
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
اولین دوره همایش ملی زیست فناوری دریا با هدف فراهم کردن زمینه های مناسب برای فارغ تحصیلان و فعالان عرصه زیست محیطی دریا در دانشگاه هرمزگان برگزار شد.
به گزارش مارین نیوز، دانشگاه هرمزگان با همکاری پارک زیست‌ فناوری خلیج‌ فارس قشم و با حمایت ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی، اقدام به برگزاری همایش ملی زیست‌ فناوری دریا در تاریخ 29 و 30 بهمن‌ماه نموده است. در این همایش ملی دو روزه که با حضور مدعوین کشوری و استانی در دانشگاه هرمزگان افتتاح شد، 170 مقاله بر اساس محورهای تعیین شده پذیرفته شده است و سه کارگاه آموزشی در حوزه زیست‌فناوری دریا برگزار و امروز از 3 دانش‌آموز نخبه هرمزگانی دارای رتبه برتر جشنواره خوارزمی تقدیر خواهد شد. بازدید از کاوشگر تحقیقاتی خلیج‌فارس و مجموعه کشتی‌سازی ایزوایکو نیز از برنامه‌های جانبی این همایش است.
دبیر اجرایی این همایش در مراسم افتتاحیه این همایش، اظهار داشت: تولید محصول و ایجاد اشتغال، چالش ها و ظرفیت ها در زیست فناوری دریا، ظرفیت های زیستی دریا و آینده حیات بشری و پاکسازی پساب ورودی به خلیج فارس از مهم ترین محورهای این همایش دو روزه است.
مرتضی یوسفی زاده هدف از برگزاری این همایش را فراهم کردن زمینه های مناسب برای فارغ تحصیلان و فعالان عرصه زیست محیطی دریا عنوان کرد.
دبیر اجرایی این همایش افزود: فارغ تحصیلان و فعالان این رشته می توانند از طریق شرکت های دانش بنیان کار آفرینی و تولید محصول کنند.
معاون دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در این همایش، اظهار داشت: به زودی کارگروه زیست فناوری دریایی هرمزگان با هدف شناسایی و استفاده از ظرفیتهای دریایی استان در این ستاد تشکیل می شود .
رحیم سروری افزود: هرمزگان با بازگرداندن ظرفیت های آموزشی دریایی و اضافه کردن تحصیلات تکمیلی زیست فناوری دریا و کاربردی کردن این رشته گامی مهم در محیط زیست دریایی است.
وی گفت: تقویت ظرفیت های شرکت های دانش بنیان برای تولید ثروت از فناوری زیست دریایی در دستور کار قرار دارد.
معاون دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: صندوق حمایت از سرمایه گذاری زیست فناوری برای حمایت از سرمایه گذاری ،اشتغال و تولید محصول در ستاد زیست فناوری تسهیلات پرداخت می کند.
سروری افزود: این تسهیلات به صورت شناور و پس از کارشناسی پرداخت می شود.
علی اکبر رضایی معاون امور زیستی مرکز همکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهور هم در این همایش، اظهار داشت: دانشمندانی که در حوزه محیط زیست دریایی ایده و طرح هایی دارند به صندوق های توسعه تکنولوژی ایران و حمایت از توسعه فناوری نخبگان برای در یافت تسهیلات معرفی می شوند.

گفتنی است، زیست‌فناوری‌های پزشکی و دارویی دریایی، میکرو ارگانیسم‌های دریایی، گیاهان و جانوران دریایی، صنعت و محیط‌زیست، شیلات و آبزی‌پروری، نانو زیست‌فناوری دریایی و مهندسی ژنتیکی آبزیان دریایی و کارآفرینی در زیست‌فناوری، از محورهای برگزاری این همایش است که امروز نیز ادامه دارد. 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: