تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۰۴۳
تعداد بازدید: ۱۲۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴
رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: اقدامی که در برنامه ششم توسعه انجام شد و دغدغه‌هایی که نمایندگان مجلس دارند، این است که به توسعه دست یابیم و چون دریا محور توسعه است، اگر دریا را پایه اقتصاد قرار دهیم، اداره 85 میلیون جمعیت کار سختی نیست.
به گزارش مارین نیوز، نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در آیین گشایش پنجمین نمایشگاه بین المللی دریایی در محل دائمی نمایشگاه های بندرعباس، اظهار داشت: این نمایشگاه فرصتی برای معرفی فرصت‌ های کشور است.
احمد مرادی با بیان اینکه ما فرصت‌هایی در حوزه دریا داریم که بی نظیر بودن مان را به اثبات می‌رساند، خاطرنشان کرد: چقدر توفیق داشتیم از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم، فاصله خود را باید با دنیا ترسیم کنیم و جایگاه خود را ارزیابی کنیم و ببینیم چقدر موفق بوده‌ایم.
رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس با اشاره به اینکه من فرزند هرمزگان و دریا هستم و از خردسالی با دریا سر و کار داشته‌ام، اضافه کرد: گذشته‌های قبل از انقلاب را دیده‌ایم و شرایط کنونی را درک می‌کنیم، ما باید سرعت کار و عملکرد خود را بالا ببریم، گرچه ما نتوانستیم از تمام ظرفیت‌های کشور استفاده کنیم.
این نماینده مجلس اضافه کرد: حرکتی که راستاد(مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور) در برگزاری پنجمین نمایشگاه دریایی در استان هرمزگان انجام داد جای خرسندی دارد زیرا به شناساندن فرصت‌های شغلی این استان کمک می کند و قابل تحسین است اما باید باور داشته باشیم که اگر نمایشگاهی را برگزار کردیم و سرمایه گذارانی آوردیم و شعاری دادیم به آن‌ها پایبند باشیم.
وی تصریح کرد: اقدامی که در برنامه ششم توسعه انجام شد و دغدغه‌هایی که نمایندگان مجلس دارند این است که به توسعه دست یابیم و چون دریا محور توسعه است، اگر دریا را پایه اقتصاد قرار دهیم، اداره 85 میلیون جمعیت کار سختی نیست.
مرادی با اشاره به اینکه در ایران اسلامی فرصت‌های کم نظیری داریم، اظهار کرد: در کشورهایی مثل چند از فرصت‌های کمتر از این بیشتر از کشورمان بهره برده‌اند و اشتغال و درآمد زیادی را ایجاد می‌کنند اما در کشور ما با ظرفیت‌های بیشتر نتوانسته‌ایم به جایگاهی در اقتصاد و اشتغال مانند چین دست یابیم.
رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس با بیان اینکه از مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور تقاضا داریم نیم نگاهی به مجموعه‌های دریایی هرمزگان داشته باشد، ادامه داد: 1100 کیلومتر ساحل، جزایر و سواحل فرصت بی نظیری برای کشور است، باید تلاش کنیم از دریا نهایت استفاده کنیم.
وی عنوان کرد: 60 درصد از ذخایر دنیا در دست ماست که اگر از آن استفاده کنیم تحول عظیمی اتفاق خواهد افتاد، باید تلاش کنیم.
نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه راهکار اساسی این است که بخش خصوصی را وارد کنیم چرا که دولت امکان انجام این کارها را ندارد و اعتماد و حمایت 100 درصدی به بخش خصوصی به طور حتم به نتیجه مثبت ختم می‌شود، خاطرنشان کرد: امیدوارم این نمایشگاه خروجی مناسبی برای کشور اسلامی مان داشته باشد.


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Ukraine
|
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
0
0
آقای نماینده محترم هرمزگان

باتشکر از تلاشهای شما
مهمترین کاری که میتوانید در حق سواحل جنوبی کشور بکنید اینست که استان هرمزگان را هرچه سریعتر به دو یا سه استان تقسیم کنید.

استان هرمزگان به تنهایی 50 درصد خط ساحلی جنوب و 14 جزیره را در اختیار دارد که هرگز هم به آنها به درستی رسیدگی نشده

اگر قرار باشد چندین میلیوننفر جمعیت جدید در سواحل جنوب ساکن نشوند، این معقولانه نیست که 50 درصد مهمترین سواحل یک کشور فقط در اختیار یک استان با منابع درامدی محدود باشد.

هرچه استانها کوچکتر باشند مدیران استانی تمرکز بیشتری بر سواحل دارند و بیشتر میتوانند رسیدگی کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: