تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۰۴۷
تعداد بازدید: ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: پیشران هسته ای جزء مسائلی نیست که آژانس بین المللی انرژی اتمی از آن مطلع نباشد.
به گزارش مارین نیوز، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به آغاز فعالیت جمهوری اسلامی ایران روی پیشران هسته ای، اظهارداشت: با توجه به ظرفیت دریایی جمهوری اسلامی در سطح جهان و اینکه ایران یکی از مهمترین کشورهای پرتردد در عرصه بین المللی دریاها بوده، لازم است از توانمندی پیشران هسته ای استفاده کنیم.
علاءالدین بروجردی آغاز فعالیت های ایران بر روی پیشران هسته ای را اقدامی در جهت استفاده از ظرفیت اقیانوس ها و سوختی برای زیردریایی ها دانست و افزود: پیشران هسته ای جزء مسائلی نیست که آژانس بین المللی انرژی اتمی از آن مطلع نباشد.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: دستور رئیس جمهور برای اجرای پروژه پیشران هسته ای صادر و تسهیلات لازم نیز برای ساختمان سازی داده شده و تاکنون نیز هیچ اعتراض خاصی از هیچ نهاد بین المللی به دنبال آن نبوده است.
بروجردی در پاسخ به این پرسش که گفته می شود آغاز فعالیت روی پیشران هسته ای ازسوی ایران به علت اقدامات ضد ایرانی آمریکایی ها بوده است، یادآور شد: زمان خاصی برای آغاز پیشران هسته ای پیش بینی نشده بود و کشورها هرگاه احساس کنند به این توانمندی رسیده اند، می توانند از این فناوری استفاده کنند.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص اهمیت پیشران های هسته ای، خاطرنشان کرد: پیشران هسته ای می تواند کمک شایانی به ترددهای دریایی جمهوری اسلامی ایران کند.


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Ukraine
|
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
1
0
انشاءالله صرفا یک شوی تبلیغاتی برای امتیازگیری از اروپایی ها نباشد.
وقتی رهبری 8 سال پیش دستور دادند که نیروی دریایی باید در مدار 10 درجه کره زمین حضور داشته باشد باید از همان موقع کار روی پیشران هسته ای را شروع میکردیم نه الان. مدار 10 درجه یعنی تا جنوب هندوستان ، گستره
وسیعی از اقیانوس هند و دریای سرخ.

معلومست که در این برد نمیتوان بدون رانش هسته ای حضور موثر و مستقل از کشورهای اطراف داشت.

مسیله بعد اینست که حضور زیردریایی با رانش هسته ای در آبهای اقیانوسی، عمق استراتژیک و خط مقدم دریایی را تا هزاران کیلومتر فراتر از خطوط ساحلی ما افزایش خواهد داد.
برای اسکورت ناوگان سطحی هم داشتن همراهی زیردریایی از نان شب واجبتر هست. یعنی هیچ کشوری در دنیا این کار را نمیکند که ناوگان سطحی خود را بدون اسکورت زیردریایی بفرستد وسط اقیانوس چون براحتی توسط زیردریایی های دشمن شکار میشوند.

هندوستان همین چند سال پیش زیردریایی اتمی خود با قابلیت پرتاب موشک اتمی به نام آریهانت آب اندازی کرد.
تا رسیدن به زیردریایی هسته ای یک یاعلی مانده. یاعلی.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: