تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۰۴۸
تعداد بازدید: ۱۲۸۷
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳
مجری طرح توسعه فاز 14 پارس جنوبی گفت: مشعل نخستین سکوی فاز 14 پارس جنوبي صبح شنبه، 5 اسفندماه با ثبت رکوردی جدید روشن شد.
به گزارش مارین نیوز، سکوی 14A پارس جنوبی نخستین عرشه طرح توسعه فاز 14 ،كه با وزنی معادل ۲۵۰۰ تن چهارم بهمن ماه امسال با موفقیت در بلوک مخزنی این طرح نصب شده بود، در مرحله برداشت گاز قرار گرفت.
مجری طرح توسعه فاز 14 پارس جنوبی با اعلام اینکه این سکو با ثبت رکوردی تازه در پارس جنوبی و در مدت 18 روز از مرحله نصب ، آماده تولید گاز می شود، اظهار داشت: پیش بینی می شود گاز ترش غنی سکوی 14A با ظرفیت 500 میلیون فوت مکعب در روز توسط یک خط لوله ۳۲ اینچی، تا 20 اسفندماه امسال از بلوک این فاز به پالایشگاه فازهای منطقه پارس دو در کنگان منتقل می شود. 
به گفته حمیدرضا مسعودی عملیات نصب و راه اندازی این سکو با تلاش و مشارکت گسترده مجموعه کارفرما، شرکت ایزوایکو به عنوان مجری ساخت، نصب و راه اندازی و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به عنوان رهبر كنسرسيوم توسعه فاز ١٤ صورت گرفته است.
این مقام مسئول در شرکت نفت و گاز پارس با بیان اینکه شرکت ملی حفاری ایران پیمانکار عملیات حفاری چاه های این فاز بوده است افزود: در مرحله نخست، از ۱۱ حلقه چاه سکوی A فاز ۱۴ پارس جنوبی، ۸ حلقه چاه بعد از عملیات کامل نصب و راه اندازی سکو، در مدار تولید قرار خواهند گرفت.


گفتنی است، طرح توسعه فاز ١۴ پارس جنوبی با هدف تولید روزانه ۵۶ میلیون و ۶٠٠ هزار مترمکعب گاز ترش و ٧۵ هزار بشکه میعانات گازی در منطقه پارس دو در حال اجراست. تولید سالانه بیش از یک میلیون تن گاز مایع، یک میلیون تن اتان مصرفی واحدهای پتروشیمی و تولید روزانه ۴٠٠ تن گوگرد از دیگر تولیدات این فاز خواهد بود.
یادآور می شود، اجرای پروژه این فاز به کنسرسیومی متشکل از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، شرکت مدیریت طرح‌های صنعتی ایران، شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی ایران، شرکت ملی حفاری ایران، شرکت مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران، شرکت مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران (مپنا)، شرکت پایندان و شرکت ماشین سازی اراک واگذار شده که مسئولیت رهبری کنسرسیوم را سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) عهده دار است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: