تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۰۵۱
تعداد بازدید: ۱۴۰۵
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۳
محاصره دریایی کره‌ شمالی براساس تحریم‎های جدید واشنگتن علیه کره شمالی صورت می‌ گیرد که به گفته مقامات آمریکایی بزرگترین مجموعه تحریم‎ های تاکنونی است که حمل و نقل و فعالیت دریایی را هدف قرار داده است، پیونگ یانگ گفته است این محاصره دریایی آمریکا را اقدامی جنگی در نظر می‌گیرد.
به گزارش مارین نیوز، رئیس‌جمهور آمریکا شدیدترین تحریم‌ های مالی خود را علیه کره ‌شمالی اعلام کرد که بنا به گفته مسوولان آمریکایی با هدف توقف برنامه‌ های نظامی و اتمی این کشور است. 
دونالد ترامپ گفته است، امروز قوی‌ ترین تحریم‌ ها را که تاکنون علیه هیچ کشوری اعمال نکرده‌ایم علیه کره شمالی اعمال کردیم. 
این تحریم‌ ها ۵۶ کشتی، کارخانه کشتی‌ سازی و دیگر کمپانی‌ ها را که به گفته مقامات آمریکایی، کره‌ شمالی از آنها برای دور زدن تحریم‌ های پیشین استفاده کرده است، هدف می‌ گیرد. سی‌ ان‌ ان دراین‌باره گزارش داد که ۱۶ کمپانی کشتی‌ سازی کره‌ شمالی از جمله چون‌میونگ و‌ هاپ‌ جانگ‌ گانگ نیز مورد تحریم‌ های بین‌ المللی بوده است.  
وزارت خزانه‌ داری آمریکا نیز روز جمعه اعلام کرد: این تحریم‌ ها ۲۷ کمپانی و ۲۸ کشتی مستقر، ثبت شده یا با پرچم کره‌ شمالی، چین، سنگاپور، تایوان، هنگ‌کنگ، جزایر مارشال، تانزانیا،‌ پاناما و کوموروس را هدف می‌ گیرد. 
پایگاه اکسپرس به نقل از مقامات ارشد آمریکا گزارش داده که گارد ساحلی آمریکا به همراه متحدان اصلی‌ اش در آسیا در نظر دارد به منظور جلوگیری از استفاده پیونگ‌ یانگ از تجارت دریایی برای توسعه برنامه موشکی و هسته‌ ای‌ اش، با استقرار در آب‎ های آسیا- اقیانوسیه عبور و مرور کشتی ‌ها را متوقف و بررسی کند.
این در حالی است که خبرگزاری رسمی کره شمالی تحریم‌ های جدید علیه این کشور از سوی آمریکا را محکوم و دولت کره‌ شمالی هشدار داده این محاصره دریایی آمریکا را اقدامی جنگی در نظر می‌گیرد.
بر اساس اعلام رسانه رسمی کره شمالی، پیونگ‌ یانگ تأکید کرده است که تسلیحات هسته‌ ای این کشور با هدف از میان بردن تهدیدها تولید می‌ شوند.
بنا به این گزارش اگرچه پیش از این نیز کشتی‌ های مظنون به همکاری با کره‌ شمالی در این منطقه بازرسی می‌ شدند اما اکنون این عملیات گستردگی بیشتری خواهد یافت.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: