تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۰۵۲
تعداد بازدید: ۱۲۳۲
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲
معاون اول رییس‌جمهوری گفت: توسعه سواحل مکران به رونق و رشد اقتصادی کشور کمک می‌کند و قادر است مشکل اشتغال کشور را حل کند.
به گزارش مارین نیوز، معاون اول رییس‌جمهوری روز گذشته در دومین همایش بین‌المللی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه پایدار در سواحل مکران، با اشاره به اینکه هر کشوری برای غلبه بر محدودیت‌های خود باید درک صحیحی از فرصت‌های توسعه داشته باشد، همچنین نیازمند سیاستگذاری و برنامه‌ریزی در موقعیت ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی، توسعه حتما باید موزون، پایدار، متوازن و همزمان باشد، اظهار  داشت: هر جا اقتصاد، سیاست،‌ فرهنگ و ظرفیت‌های اجتماعی در کنار هم قرار بگیرند، کمک می‌کنند تا ظرفیت‌های جدید برای توسعه کشف یا خلق شود. 
اسحاق جهانگیری با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه به منطقه مکران به عنوان نقطه مهم توسعه کشور توجه شده است، تاکید کرد: توسعه مکران به رونق و رشد اقتصادی کمک می‌کند و قادر است مشکل اشتغال را حل کند و ظرفیت‌های استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان را به فعلیت در بیاورد می‌تواند عدالت منطقه‌ای به دنبال داشته باشد و توانمندی گروه‌های کم درآمد که در سواحل دریای عمان زندگی می‌کنند را ارتقا دهد.
وی افزود: سواحل مکران به تامین بیشتر امنیت کشور و رشد اقتصادی کمک می‌کند، با توسعه سواحل مکران می‌توان در هم تنیدگی اقتصاد کشورهای منطقه را ایجاد و آنها را به هم وصل کرد. معاون اول رییس‌جمهوری با اشاره به اینکه طرح توسعه مکران یک طرح سنجیده آمایش سرزمین است، خاطر نشان کرد: با اجرای این طرح جمعیت از مناطق شهری به این مناطق گسیل می‌یابد. 

هیچ مشکل امنیتی در مکران وجود ندارد
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز در این همایش با اشاره به اینکه برنامه توسعه سواحل مکران در اختیار وزارت دفاع قرار گرفته برای همه سرمایه‌گزاران این پیام را دارد که در این منطقه کوچکترین مساله ناامنی امنیتی وجود ندارد، اظهار داشت: سواحل مکران به فرموده مقام معظم رهبری یک گنج پنهان است. 
امیر سرتیپ امیر حاتمی افزود: پیش از این، منطقه مکران که دارای ظرفیت‌های عظیم مختلف گردشگری تجاری و اقتصادی است، مورد بی‌توجهی قرار گرفته بود ولی در چند سال اخیر مجموعه کشور به این نکته مهم توجه کرد. 
امیر حاتمی تصریح کرد: زیر‌ساخت‌های بسیار خوبی در منطقه از جمله فرودگاه بندر و شبکه ریلی در حال انجام است. وزیر دفاع درباره امنیت منطقه مکران تاکید کرد: وزارت دفاع بعنوان دبیر این منطقه اعلام می‌کند که امنیت در منطقه وجود دارد و اینکه نیروی دریایی ارتش به تعبیر مقام رهبری پیشگام در حفظ امنیت منطقه است. 
وزیر دفاع ادامه داد: در این ‌منطقه کوچکترین مساله امنیتی وجود ندارد و حضور نیروهای مسلح یک تضمین مضاعفی است که همه سرمایه‌گذاران با امنیت خاطر می‌توانند سرمایه‌گذاری خود را انجام دهند. وی درباره اشتغالزایی این برنامه در مکران، افزود: حدود 40 هزار شغل مستقیم و 2 تا 3 هزار شغل غیرمستقیم ایجاد شده و با توجه به ظرفیت‌ها، اشتغالزایی تا سه برابر است.

سواحل مکران، بستر معرفی اقتصاد  ایران به جهان
دبیر این همایش هم با اشاره به اینکه سواحل مکران، در نوار ساحلی دریای عمان، با ظرفیت‏های فراوان انسانی و اقتصادی، در زمره مناطق راهبردی ایران است که از شرایط منحصر به ‏فردی برای ایفای نقش در زمینه‏‌های توسعه دریامحور، همگرایی منطقه‏‌ای و پیوند اقتصادی و فرهنگی کشورهای منطقه، ثروت‏آفرینی برای سرمایه‏گذاران و فعالان اقتصادی و مهم‌تر از همه جامعه محلی این منطقه، برخوردار است، اظهار داشت: هدف از برگزاری این همایش، معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری، تبیین سیاست‌ها و برنامه‌های حمایتی در سطح کلان و بخشی، فراهم کردن زمینه‌های ارتباط نزدیک میان فعالان اقتصادی و مسئولان و نیز معرفی قابلیت‌ها و توانمندی‌های شرکت‌های ایرانی و خارجی در توسعه منطقه است. 
علی‌اکبر‌ سلیمانی با بیان ا‌ینکه نخستین همایش ملی مکران با حضور مقامات عالی‌رتبه کشور، مدیران ارشد 30 شرکت‌ و موسسه بزرگ از بیش از 21 کشور خارجی و 35 هلدینگ بزرگ داخلی برگزار شد، تصریح کرد: پس از همایش نخست، ‌‌شاهد افزایش تقاضا و مذاکرات برای فعالیت و سرمایه‌گذاری در این منطقه بوده‌ایم. 

گفتنی است، دومین همایش فرصت های سرمایه گذاری و توسعه پایدار در سواحل مکران با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور، امیر حاتمی وزیر دفاع و عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، ششم اسفند ماه در سالن همایشهای برج میلاد برگزار شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: