تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۰۵۵
تعداد بازدید: ۱۵۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶
وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر باید در حوزه علوم دریایی به قدری قوی فعالیت کند که به عنوان یک دانشگاه ملی در این زمینه مطرح شود و در آن صورت جذب منابع مالی و حمایت های مختلف برای این دانشگاه آسان تر خواهد شد.
به گزارش مارین نیوز، وزیر علوم تحقیقات و فناوری در نشست شورای دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر تاکید کرد: آنچه دانشگاه ها را به عنوان یک مرجع تخصصی در دنیا مطرح می کند، تمرکز بر رشته های خاص و آموزش و پژوهش در زمینه های تعریف شده است و ما باید در این راستا حرکت کنیم.
منصور غلامی تصریح کرد: تخصصی شدن دانشگاه ها قطعاً به ارتقای جایگاه علمی آنها درجهان می انجامد و حتی می تواند به پذیرش دانشجویان خارجی نیز بسیار کمک کند.


وی افزود: باید از پراکنده کاری و تفرق واحدهای آموزش عالی کشورکم کنیم و برای همگرایی و هم افزایی دانشگاه ها برنامه ریزی کنیم که در این راستا طرح «ساماندهی آموزش عالی در قالب آمایش» مبنای عمل وزارت علوم است.
دکتر غلامی، نگاه عدالت محور جمهوری اسلامی به مبادلات عملی مشترک را از اهداف مهم دانست و اظهارکرد: جامعه علمی ما باید نشان دهد که تحقیقات علمی آسایش را برای ملت و بشریت در دنیا می خواهد.
وی با اشاره به بحث دیپلماسی علمی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، اظهار داشت: دیپلماسی علمی و ارتباطات بین دانشگاهی می تواند در نزدیکی ملت ها به یکدیگر و افزایش جایگاه بین المللی کشور موثر باشد و ما هم از این رو از همکاری های علمی بین المللی دانشگاه ها حمایت می کنیم.
وزیر علوم در ادامه با اشاره به پذیرش دانشجوی خارجی گفت: پذیرش دانشجو مسایل و مشکلات خاص خود را دارد و دانشگاه های ما برای پذیرش دانشجو باید سطح علمی خود را متناسب با سطح علمی دانشگاه های رقیب منطقه و دنیا افزایش دهند.
وی با بیان اینکه تخصیص منابع عمرانی دانشگاه ها از سوی سازمان برنامه و بودجه داده شده ولی خزانه دولت به دلیل نبود منابع نقد اختصاص منابع را به تاخیر می اندازد و امید است که این مساله پیش از پایان سال حل شود، گفت: تاسیس آزمایشگاه مرکزی می تواند در سطح دانشگاه نیاز همه دانشکده ها را تامین کند و در سطح استان نیز باید دانشگاه ها با کمک یک دیگر آزمایشگاه منطقه ای ایجاد کنند و تجهیزات آزمایشگاهی به اشتراک گذاشته شود.
وی افزود: در زمینه اصلاح آیین نامه ارتقای اعضای هیات علمی با هدف توجه به نیازهای کشور، پیشنهادهای مختلفی از سوی دانشگاهیان به وزارت علوم ارسال شده است و در آینده نزدیک، بازنگری این آیین نامه آغاز می شود.
دکتر غلامی در پایان سخنان خود تاکید کرد: دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر باید در حوزه علوم دریایی به قدری قوی فعالیت کند که به عنوان یک دانشگاه ملی در این زمینه مطرح شود و در آن صورت جذب منابع مالی و حمایت های مختلف برای این دانشگاه آسان تر خواهد شد.

پیش از سخنان وزیر علوم تحقیقات و فناوری، لطف الله خواجه پور رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر به بیان تاریخچه؛ وضعیت آموزشی و پژوهشی و برخی مشکلات این دانشگاه پرداخت و اعضای شورای دانشگاه نیز دیدگاه های خود در زمینه «ضرورت اختصاص یک بودجه خاص پژوهشی و خرید تجهیزات آزمایشگاهی به این دانشگاه برای فعالیت تخصصی در حوزه دریا»، «ضرورت افزایش بودجه عمرانی این دانشگاه به علت شرایط خاص مناطق ساحلی» و «پرهیز وزارت علوم از اعطای مجوز تاسیس رشته های علوم دریایی در مناطق غیر ساحلی» بیان کردند.
وزیر علوم تحقیقات و فناوری در بدو ورود به دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر در محل یادمان شهدای گمنام این دانشگاه حضوریافت و پس از قرائت فاتحه و ادای احترام، بازدید خود را از پروژه های عمرانی این دانشگاه اغاز کرد.
دکتر غلامی پس از نشست شورای دانشگاه علوم و فنون در یایی خرمشهر، در محل مسجد این دانشگاه با تعدادی از دانشجویان دیدار کرد و در جریان دیدگاه های آنان در خصوص مسائل دانشجویی قرار گرفت.
وزیر علوم صبح روز گذشته با هدف بازدید از دانشگاههای استان خوزستان و افتتاح چند پروژه عمرانی، با استقبال استاندار این استان وارد فرودگاه آبادان شد.


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
خسرو شوکت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
0
0
این دانشگاه درمیان بندرابادان، خرمشهر، چوئبده، اروندکنار،بندر امام،بندر ماهشهر و هندیجان با دهها واحد کشتی سازی هنوز نتوانسته است با صنایع دریایی منطقه ارتباط بر قرار و نیاز علمی تخصصی آنها را پوشش دهد
لازم است سهمیه دانشجویی برای صاحبان کارگاههای کشتی سازی در نظر گرفته شود و متقابلا از ظرفیت های کارگاهی ما بهرمند شوند
در این روال دانشجویان با بازار کار آشنا و صاحبان صنعت به دانش روز دست میابند،
با احترام،کشتی سازی خسرو شوکت،آبادان،چوئبده
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: