تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۰۵۷
تعداد بازدید: ۱۲۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷
کارشناس ایتالیایی گروه DBA گفت: بندر هوشمند پدیده ای ناشی از به کارگیری صرف فناوری های جدید نیست، بلکه ترکیبی از این فناوری ها و نرم افزارهاست که بدرستی در هم ادغام شده و با فرآیندی پایدار و منطبق با ایمنی و محیط زیست به همه ذینفعان خدمات ارائه می کند.
به گزارش مارین نیوز، کارشناس ایتالیایی گروه DBA در همایش یک روزه بندر هوشمند با ارائه تعریفی کاربردی از بندر مکانیزه و مبتنی بر سیستم های نرم افزاری، اظهار داشت: بنادر هوشمند در انزوا و خلا شکل نمی گیرند بلکه در فضای تعاملی با محیط اطراف و زیرساخت هایی مثل راه آهن و جاده که آنها نیز هوشمند باشند به وجود می آید. 
مارکو پولیتی در زمینه بنادر هوشمند با تاکید بر اینکه در مبحث هوشمند سازی بنادر، به عنوان یک الگو جهت رسیدن به فرآوری سریع تر و ارزان تر عملیات در بنادر، به زیرساخت هوشمند در حوزه های ریل، جاده و سایر شقوق حمل و نقل نیاز دارید، اضافه کرد: در فرایند دیجیتالی و نرم افزاری، مدیران بنادر می توانند در فضای محدود بار بیشتری را جابه جا کنند، کشتی های بیشتری را بپذیرند و در نهایت خدمات بهتری به مشتریان بدهند.
پولیتی با اعلام اینکه رعایت امنیت و ایمنی از چارچوب های اصلی در پیاده سازی بنادر هوشمند محسوب می شود، خاطر نشان کرد: برای این منظور به قوانین و مقرارات مناسب نیاز است.
وی با اشاره به اهمیت محیط زسیت در پروژه هوشمند سازی بنادر، آن را به عنوان قابلیتی پایدارو اجتناب ناپذیر دانست و اظهار داشت:کنترل آلاینده ها در برخورداری از «بنادر سبز» بسیار مهم است. از طرفی درک و قبول تغییرات ناشی از هوشمند سازی بندر توسط عوامل انسانی فعال در بندر، نکته مهمی است که نباید مغفول واقع شود و همچنین درک اینکه در فضای دیجیتال و فناوری های جدید ، کارها راحت تر ، ایمن تر و سریع تر صورت می گیرد. 
این کارشناس ایتالیایی با تاکید دوباره بر فرآیند هوشمند سازی بنادر که در نتیجه ادغام و یکپارچه سازی همه سیستم های فعال در بندر و بیرون از بندر میسر می شود، افزود: اطلاعات جمع آوری شده در بندر هوشمند بسیار حائز اهمیت است؛ چراکه در فناوری های جدیدی که هر روز  ما را به سمت دنیای مجازی تر سوق می دهد، به کارگیری درست این اطلاعات برای برنامه ریزی، پیش بینی و تصمیم گیری مهم است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: