تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۰۶۱
تعداد بازدید: ۱۲۲۷
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸
سفیر فرانسه در تهران گفت: وزارت نفت ایران توانسته پویایی مطلوبی در پروژه‌های نفتی به‌ویژه پروژه‌های پارس جنوبی ایجاد کند.
 به گزارش مارین نیوز، سفیر فرانسه در تهران امروز در افتتاحیه کارگاه آموزشی ایرانی-فرانسوی بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE) در صنعت نفت با اشاره به موفقیت وزارت نفت در ایجاد پویایی در شرکت‌های ایرانی، اعلام کرد: هیئت فرانسوی در بازدید اخیر از تأسیسات پالایشگاه‌های گازی میدان پارس جنوبی، تحت تأثیر قرار گرفتند.
فرانسوا سنمو افزود: با رفع تحریم‌ها علیه ایران و اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، همکاری ایران و فرانسه در زمینه نفت و گاز ازسر گرفته شده، به گونه‌ای که حجم تجارت نفتی دو کشور در سال ۲۰۱۷ میلادی از مرز ۲ میلیارد دلار فراتر رفته است.
وی با اشاره به تجربه شرکت‌های فرانسوی در فعالیت‌های بین‌المللی، ابراز امیدواری کرد که توسعه همکاری شرکت‌های ایرانی و فرانسوی در صنعت نفت و گاز که شامل همکاری در زمینه اچ‌اس‌یی نیز می‌شود، ادامه یابد.
سنمو یادآور شد: اچ‌اس‌یی مسئله‌ای مهم در صنعت نفت و گاز ایران است و زمینه‌ساز تلاقی توسعه اقتصادی با مسائل انسانی و اخلاقی به شمار می‌آید.
سفیر فرانسه در تهران همچنین اعلام کرد: در پی امضای توافق زیست‌محیطی پاریس (COP۲۱)، مسئله محیط زیست دیگر جنبه الزام‌آور یافته است و بر این اساس، اچ‌اس‌یی دیگر یک مسئله جانبی نیست و جایگاهی اساسی دارد.
گفتنی است، کارگاه دور روزه آموزشی ایرانی-فرانسوی بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE) در صنعت نفت امروز و فردا (سه‌شنبه و چهارشنبه) با حضور متخصصانی از شرکت‌های معتبر نفت و گاز دنیا و حوزه HSE فرانسه با هماهنگی معاونت امور بین‌الملل و بازرگانی و اداره کل HSE وزارت نفت برگزار می‌شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: