تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۰۸۱
تعداد بازدید: ۱۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵
مجری طرح توسعه فازهای ٢٢، ٢٣ و ٢٤ پارس جنوبی از آمادگی نصب دو سكوی دریایی این فاز خبر داد.
به گزارش مارین نیوز، مجری طرح توسعه فازهای ٢٢، ٢٣ و ٢٤ پارس جنوبی ضمن اعلام آمادگی برای بارگیری دو سكوی دریایی فازهای ٢٤-٢٢ پارس جنوبی، اظهار داشت: عملیات ساخت سكوی اصلی ٢٢و سكوی اقماری ٢٤A در یارد صدرا، در مجموع با پیشرفت نزدیك به ٩٥ درصد به اتمام رسیده و سكوی ٢٢، هفدهم ماه جاری و سكوی ٢٤A در فروردین ماه ٩٧ بارگیری و پس از مهاربندی، به موقعیت دریایی خود در پارس جنوبی حمل و نصب خواهند شد. 
فرهاد ایزدجو افزود: با بهره برداری از این دو سكو ، روزانه ٢٨ میلیون مترمكعب معادل یك میلیارد فوت مكعب گاز غنی از بخش فراساحل این فازها برداشت خواهد شد. 
به گفته این مقام مسئول در شرکت نفت و گاز پارس، تمامی مراحل طراحی و ساخت این دو سازه عظیم دریایی توسط متخصصان داخلی انجام گرفته است كه هر كدام وزنی حدود ٢٣٠٠ تن دارد. 

بر اساس این گزاش، طرح توسعه فاز های ٢٤-٢٢ پارس جنوبی برای تولید ۵۶ میلیون متر مکعب گاز ترش از میدان مشترک و تولید روزانه ۵۰ میلیون متر مکعب گاز متان، ۲۹۰۰ تن گاز مایع(LPG)، ۲۷۵۰ تن اتان، ۷۵ هزار بشکه میعانات گازی و ۴۰۰ تن گوگرد طراحی شده است. این پروژه از سوی کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های پتروسینا آریا و صدرا در حال اجرا است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: