تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۰۸۲
تعداد بازدید: ۱۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش بر توجه جدی به استفاده از مزیت‌های دریا در اقتصاد کیش تاکید کرد و گفت: تاکنون بیشتر به توسعه خشكی و خاك در کیش توجه شده و مزیت دریا در کیش مغفول مانده است.
به گزارش مارین نیوز، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در پانزدهمین نشست معاونان فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان‌های مناطق آزاد صنعتی و تجاری کشور، همجواری با دریا را بهترین ظرفیت این منطقه آزاد برشمرد و اظهار داشت: تاکنون بیشتر به توسعه خشكی و خاك در کیش توجه شده است.


محمد ابراهیم انصاری لاری با بیان اینکه امروز مراكز خرید و تفریحی ایجاد شده در دیگر شهرها از جزیره كیش پیشی گرفته اند، افزود: مزیت دریا در کیش مغفول مانده و اصرار ما بهره گیری از این ظرفیت با همراهی و همكاری سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی است.
انصاری لاری گفت: برگزاری این نشست ها و گفتگوهای رو در رو با حضور صاحبنظران و بررسی مسائل مناطق آزاد با  اهمیت است و می توان به خوبی از نتایج آن بهره برداری كرد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد كیش گفت: در نشست های ما و حتی در قطعنامه این نشست می بینیم در مناطق آزاد همان موضوعاتی را طرح و بررسی می كنیم كه در دیگر شهرهای كشور هم مد نظر است در حالیكه تفاوت های مناطق آزاد باید محل تفكر و برنامه ریزی باشند. 
وی افزود: ما در همه حوزه ها می خواهیم قطب شویم در حالیكه منطق فكری پشت این موضوع نیست و اینكه آیا برای قطب شدن ظرفیت های لازم را دارا هستیم؟ 
انصاری لاری تصریح كرد: امروز با وجود موانع بسیاری كه در مسیر فعالیت مناطق آزاد وجود دارد باید كاركرد صحیح هر منطقه را پیدا كنیم و از دبیر خانه شورایعالی مناطق آزاد می خواهم استراتژی هر منطقه را تعریف و تبیین كند.
وی ادامه داد: با توجه به مشكلات اقتصادی داخلی، جزیره كیش می تواند محلی برای كاهش فشارهای اقتصادی و برون رفت از شرایط دشوار مالی برای كل كشور باشد.
وی گفت: برگزاری این نشست با حضور فعالان و مسئولان فرهنگی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و معاونان فرهنگی، اجتماعی و گردشگری و صدور قطعنامه پایانی اقدامی ارزشمند است اما مواردی كه در قطعنامه وجود دارد كلی گویی است و باید برای روشن كردن مسیر فعالیت معاونان فرهنگی مناطق آزاد موضوعات شفاف تر و دقیق تر ارائه و ابلاغ شود.
اختتامیه پانزدهمین نشست معاونان فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمانهای مناطق آزاد صنعتی و تجاری کشور با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد كیش، معاون فرهنگی دبیرخانه شورایعالی و معاونین فرهنگی سازمان های مناطق آزاد کشور در جزیره کیش برگزار شد.


منبع: iribnews.ir
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: