تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۰۹۷
تعداد بازدید: ۱۶۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸
صنعتگران ماشین سازی اراک توانستند در همکاری با شرکت آلمانی جرثقیل تخلیه غلات از داخل کشتی را بومی و روانه بنادر کشور کنند.
به گزارش مارین نیوز، برای تخلیه غلات از داخل کشتی سالهاست که از ماشین آلات و دستگاه های خارجی استفاده می شود اما به تازگی صنعتگران ماشین سازی اراک توانستند در همکاری با شرکت آلمانی این تجهیز را بومی و روانه بنادر کشور کنند.
مدیرعامل کارخانه ماشین سازی اراک که یکی از بزرگترین کارخانه تولیدکننده تجهیزات عظیم انرژی و سازه ای است گفت: ساخت هشت دستگاه از این چرثقیل ها یک سال است که آغاز شده و تاکنون دو سامانه در بندر چابهار نصب شده است.
صفری با بیان اینکه ارزش قرارداد 17میلیون یورو است افزود: پیمانکار اصلی قرارداد شرکت "نایرو" آلمان است که پس از بازدید مسئولان این شرکت از کارخانه ماشین سازی، کار ساخت به ماشین سازی سپرده شد.
وی تصریح کرد: با اشاره به توانمندی این کارخانه که مسئولین شرکت آلمانی به آن اذعان داشتند، ساخت این سامانه در قراردادهای بعدی هم به این کارخانه سپرده می شود و احتمال اجرای پروژه های خارجی مانند کشور عراق وجود دارد.

نوبخت مدیر این طرح هم با بیان اینکه ظرفیت ساخت سالانه 20دستگاه از این چرثقیل ها در ماشین سازی وجود دارد گفت: با این قرار داد زمینه اشتغال حدود 550نفر فراهم شده که 250نفر آن اشتغال مستقیم و مابقی غیرمستقیم است.

گفتنی است، ماشین سازی اراک سالانه ظرفیت ساخت بیش از پنجاه تن تجهیزات عظیم انرژی و کارخانه هایی مانند قند و سیمان را دارد.


منبع: iribnews.ir
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
منبع آگاه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
0
0
دستگاههای Ship Unloader های ساخته شده از نوع پنوماتیک یا بادی هست که سازمان بنادر با یک برنامه حساب شده و از پیش تعریف شده به شرکت نایرو داده این مدل دستگاهه خصوصا در تناژهای بالای 400 تن (این پروژه 600تن بوده) عملا قدیمی و منسوخ شده و دستگاههای مکانیکی جایگزین گردیده اند از سایت مارین نیوز تقاضا دارم یک گزارش جامع در خصوص مزایای دستگاههای مکانیکی جدید نسبن به نوع پنوماتیکی از لحاظ صرفه اقتصادی و مصرف انرژی و هزینه های نگهداری و سرعت تخلیه و عدم صدمه زدن به غلات در حین تخلیه و ... تهیه و این سوالها را در پایان پاسخ دهند که چرا سازمان بنادر تکنولوژی جدید را وارد کشور نکرد؟ چرا مناقصه طوری ترتیب داده شده که طبق شرایط مناقصه شرکت نایرو برنده شود یعنی مشخصات دستگاه نایرو رو در مناقصه آوردن فقط نگفتن ساخت شرکت نایرو باشه ؟ چرا تناژ بالاتر همین نوع را درخواست ندادن؟ چونکه نایرو تناژ بالاتر از 600تن را تولید نمیکنه؟؟
متاسفانه مافیایی که در سازمان بنادر هست این اجازه را نمی دهد شما تحقیق کنید در کشورهای اطراف و آسیای شرقی چرا همگی دستگاههای مکانیکی جدید را در بنادر سفارش ساخت داده اند و نصب کرده اند آیا کشوری مثل چین یا کویت یا عربستان یا .. مشاورین خارجی نا بلد دارند یا تجهیزات بنادرشون قدیمی هست یا سرعت تخلیه و بارگیری خیلی براشون مهم نیست ؟؟؟
چرا نایرو با قیمت بسیار پایینتر حتی زیر قیمت عرضه دیگر دستگاههاش به دیگر کشورها تو مناقصه قیمت داد و برنده شد و بعدش آورد بالا؟؟؟ و خیلی چراهای دیگر..
ایمیل درسته
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: