تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۱۱۲
تعداد بازدید: ۱۴۴۷
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶
اولین قدم اجرایی برای لایروبی اسکله های صیادی بریس و رمین در استان سیستان و بلوچستان برداشته شد.
به گزارش مارین نیوز، قائم مقام و معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان سیستان و بلوچستان با اعلام این خبر، اظهار داشت: پس از مدتها انتظار و پیگیری بعمل آمده توسط صیادان و این اداره کل تحویل زمین جهت تجهیز کارگاه های پروژه بهسازی و لایروبی اسکله های رمین و بریس صورت گرفت. 
مهرداد میرزایی در ادامه افزود: پس از برگزاری مناقصه و تعیین شرکت حشمت رود به عنوان پیمانکار پروژه و مساعدت مسئولین در تأمین اعتبار مورد نیاز، شاهد اولین اقدام عملی در این خصوص هستیم و با حضور مهندس نامدارزاده معاون دفتر توسعه و مدیریت بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران، نمایندگان شرکت حشمت رود بعنوان پیمانکار و شرکت مهندسین مشاور طرح نواندیشان فن و تجارت و جمعی از مسئولین و کارشناسان شیلات این اقدام عملی صورت پذیرفت.
وی ادامه داد: بزودی این شرکت عملیات تجهیز کارگاه را در این بنادر آغاز می کند و در آینده ای نزدیک عملیات ساخت دستک های رسوب گیر و لایروبی این دو بندر مهم آغاز خواهد شد.
میرزایی با اشاره به اهمیت این بنادرگفت: بندر صیادی رمین در سال 1371 به بهره برداری رسیده و با داشتن تعداد 3 تعاونی صیادی و 212 فروند شناور قایق و لنج حدود 2400 نفر صیاد به صورت مستقیم و 3 برابر آن به صورت غیر مستقیم مشغول بکار می باشند.
وی خاطرنشان کرد : این بندر که در فاصله12 کیلومتری چابهار قرار دارد مدیریت بهره برداری آن به تعاونی های صیادی واگذار شده و دارای بازوی فرعی به طول 224 متر و موج شکنی به طول 788 متر می باشد و با وسعت حوضچه 12 کیلومتر بیش از 85 درصد دچار رسوب شده و در هنگام جزر بیش از 60 درصد آن خشک و غیر قابل استفاده می شود و این امر سبب ایجاد مشکلات عدیده ای برای جامعه صیادی رمین شده است.
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات این استان در ادامه افزود: بندر صیادی بریس نیز در سال 1371 به بهره برداری رسیده است و با داشتن 6 تعاونی صیادی و 391 فروند شناور قایق و لنج حدود  4هزار نفر صیاد به صورت مستقیم و 3 برابر آن به صورت غیر مستقیم مشغول بکار می باشند.
وی تصریح کرد: این بندر نیز در فاصله 55 کیلومتری چابهار قرار دارد که مدیریت بهره برداری آن به تعاونی های صیادی واگذار شده و دارای بازوی فرعی به طول 95 متر و موج شکنی بطول 594 متر است و با وسعت حوضچه 12 کیلومتر بیش از 70 درصد دچار رسوب شده است و دهانه ورودی حوضچه مسدود و در هنگام جزر غیر قابل استفاده می شود و این سبب ایجاد مشکلات عدیده ای برای جامعه صیادی بریس شده است به نحوی که لنج های صیادی به بندر پسابندر عزیمت کرده اند و با فشار تراکم بالا آن بندر هم دچار مشکل شده است.
میرزایی افزود: در بندر صیادی بریس در سال 1381 هم عملیات لایروبی انجام شده بود که به دلیل نبود دستک رسوب گیر مجددا دچار رسوب گشته به طوری که امکان بهره برداری از آن با مشکل مواجه شده است.
وی با بیان اینکه مبلغ این قرارداد 540 میلیارد ریال می باشد ابراز امیدواری کرد با پیگیری مجدانه مدیرکل و تخصیص به موقع  اعتبارات، عملیات لایروبی این 2 بندر در طی ۳ سال تعیین شده، به اتمام برسد .


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: