تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۱۱۹
تعداد بازدید: ۱۷۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹
عضو هیات علمی دانشگاه هرمزگان با اشاره به اینکه هرمزگان نیازمند مدیران تحول‌آفرین است، گفت: بسیاری از ظرفیت‌های دریایی در استان مغفول مانده وبه فعلیت نرسیده است.
به گزارش مارین نیوز، عضو هیات علمی دانشگاه هرمزگان با اشاره به دریامحور بودن توسعه هرمزگان اظهار داشت: بسیاری از ظرفیت‌های دریایی و گردشگری دراستان مغفول مانده و باید برای برون رفت از این مشکل به سه رویکرد اساسی توجه کنیم.
احسان کامرانی افزود: ابتدا ظرفیت‌های دریایی در حوزه حمل و نقل دریایی، شیلات وآبزیان، ورزش‌های آبی، کشتی‌سازی و صنایع دریایی شناسایی نموده و در مرحله بعدی این ظرفیت‌ها را به فعلیت رسانده و عملیاتی نماییم.
استاد دانشکده علوم و فنون دریایی دانشگاه هرمزگان گفت: در مرحله سوم باید مدیران تحول‌آفرین و تحول‌گرا داشته باشیم چرا که مدیران بشدت دچار روزمرگی شده و هر چه در توان داشته‌اند طی سال‌های اخیر عملی کرده و امروز دچار یکنواختی مدیریتی شده‌اند و لازم است که شخص آقای استاندار در این حوزه تغییر و تحولاتی ایجاد نماید.
کامرانی تاکید کرد: در سفر وزیرکشور به هرمزگان و بازدید از جزایر عنوان نمود که هرمزگان توانایی تامین هزینه‌ها و درآمدزایی برای 5 استان شبیه خودش را دارد و بنده با اطمینان می‌گویم اگر به خوبی از تمامی ظرفیت‌های استان بهره‌برداری شود بیشتر از5 استان را هم می‌توان تامین نمود. 
وی با اشاره به دریا پایه بودن توسعه هرمزگان و وجود جزایر زیبای پراستعداد در این استان، گفت: وجود 14 جزیره در هرمزگان از 19جزیره کشور نشان می‌دهد که ظرفیت‌های زیادی در حوزه گردشگری، توریسم طبیعی، توریسم بوم سازگاردریایی، توریسم ورزشی، تجارت و بانکرینگ و... وجود دارد که متاسفانه نتوانستیم تاکنون از آنها به درستی استفاده کنیم.
کامرانی بیان کرد: اگر این جزایر در کشورهای توسعه یافته  بود ایا به همین شکل به حال خود رها می‌شد؟ قطعا خیر، وجود ظرفیت‌های گردشگری و جزایر زیبا و پرظرفیت در خلیج‌فارس نیازمند تغییر نوع نگاه مدیران و تغییر و تحولات اساسی در این حوزه است تا بتوانیم از جزایر و ظرفیت‌های دریایی به اشتغال‌زایی و درآمدزایی بپردازیم.
این استاد دانشگاه در پایان گفت: هر تغییری نیازمند تغییر نوع نگاه مدیریتی است و باید برای بهره‌برداری از ظرفیت‌های دریایی و جزایر تحول‌آفرین بوده و به رفتارهای نوآورانه و خلاقانه روی بیاوریم تا بتوانیم از تمام ظرفیت‌های دریایی در هرمزگان بهره ببریم.


منبع: فارس
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Ukraine
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
0
0
با سلام وتشکر از نظرات خوب جنابعالی

1- استاندارانی که با فکرهای قدیمی هستند چگونه میتوانند مدیران جوان وپویا وخوش فکر را وارد گود کنند؟

2- به وضعیت جزایر و سواحل این استان رسیدگی نمیشود چون طول سواحل این استان بیش ازحد بزرگ است و دیر یا زود باید به دو یا سه استان کوچکتر تقسیم شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: