تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۱۲۰
تعداد بازدید: ۱۵۵۶
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در نشست رسانه‌ای خود رئوس دستاوردهای سازمان بنادر و دریانوردی را در سال ۹۶ تشریح کرد.
به گزارش مارین نیوز، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی امروز در نشست رسانه‌ای خود تمهیدات سازمان بنادر برای سفر‌ها و گردشگری نوروز را تشریح کرد و گفت: ما در استان خوزستان دو کشتی مسافربری با ظرفیت ۳۰۷ صندلی داریم که در مسیر خارجی تردد دارد و از بندر خرمشهر به بصره عراق و کویت سفر می‌کند. همچنین در بندر بوشهر ۶ فروند کشتی با ۸۶۲ صندلی در مسیر داخلی و در استان هرمزگان در مسیر بندرعباس- قشم- لارک، ۴۲ کشتی با ۴ هزار و ۲۳۲ صندلی در حال تردد و خدمات‌رسانی هستند. 
محمد راستاد افزود: در مسیر بندر پل به لافت در جزیره قشم، ۳۵ فروند شناور خودروبر فعال هستند و در مسیر بندر لنگه به کیش امکان حمل ۱۲۰ خودرو وجود دارد. 
معاون وزیر راه و شهرسازی یکی از این اقدامات مهم سازمان را طراحی نرم‌افزار پایش عمق آب برشمرد و گفت: برای تصمیم‌گیری در خصوص میزان عمق حوضچه اسکله برای پهلوگیری شناورها و تصمیم‌سازی برای مدیران بنادر طراحی شده است.
وی افزود: قیمت نمونه مشابه خارجی این نرم‌افزار پنج میلیارد تومان بود که ما با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی این نرم افزار را با قیمت ۷۰۰ میلیون تومان طراحی و نصب کردیم که به عنوان پایلوت در بندر بوشهر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نرم‌افزار کمک می‌کند تا جزر و مدسنجی و میزان عمق حوضچه و کانال ورودی حوضچه به اسکله تا ۷۲ ساعت آینده را پیش‌بینی کند.
راستاد رئوس دستاوردهای سازمان بنادر و دریانوردی را در سال ۹۶ تشریح کرد و گفت: در تخلیه و بارگیری ۱۴۲ میلیون تن تا پایان بهمن ماه سالجاری به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۷ درصد رشد داشت. همچنین، ۹۸ میلیون تن کالای غیرنفتی با ۸ درصد رشد، ۵۰ میلیون تن صادرات کالای غیرنفتی با ۱۱ درصد رشد، ۵.۶ میلیون تن ترانزیت کالای غیرنفتی با ۲۶ درصد رشد در سال ۹۶ به ثبت رسیده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ثبت ۱۰ میلیون تن ترانشیپ کالای غیرنفتی با ۱۳ درصد رشد، ۲۲ میلیون تن کالای نفتی و فله بر با ۳ درصد رشد، ۲.۸ میلیون تن تخلیه و بارگیری کانتینر با ۱۷ درصد رشد از جمله دستاوردهایی است که در سال ۹۶ به دست آمد.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی همچنین از رشد ۶ درصدی ظرفیت کشتی های و رشد ۲ درصدی شناورهای بالای یکهزار تن خبر  داد.
به گفته وی، ۱۶ میلیون نفر تردد مسافر و سفر دریایی در سال گذشته ثبت شد. راستاد گفت: سرمایه گذاری برای تجهیز بنادر ۷۴۸۰ میلیاردریال بوده و ۴۰ پروژه توسعه ای و تجهیزی بنادر با ارزش ۹۸۵۹ میلیارد ریال تکمیل و بهره برداری شد.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی همچنین از جذب سرمایه گذاری غیردولتی به ارزش ۶۲۴۰ میلیارد ریال در قالب ۱۶ قرار داد خبر داد و افزود: در حال حاضر، سرمایه گذاری بخش خصوصی با ۹۲۶۲۶ میلیارد دلار در قالب ۳۰۸ پروژه انجام شده است.
وی از دیگر برنامه هایی که در سال جاری به سرانجام رسید را بهره برداری از ۳۰ پروژه بخش خصوصی با ارز ۴۵۸۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: فاز نخست بندر شهید بهشتی چابهار در سال جاری با حضور رئیس جمهوری تکمیل و بهره برداری شد. همچنین با حضور رئیس جمهوری فاز ۲ بندر امیرآباد نیز تکمیل و بهره برداری شد و مرحله سوم بندر شهیدرجایی نیز با اعتبار ۵۶ میلیون یورو در دهه فجر با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح و بهره برداری شد.
راستاد همچنین خاطرنشان کرد: با وعده ای که داده بودیم توانستیم واگذاری اپراتوری شماره یک و دو بندر شهیدرجایی را نهایی کنیم. همچنین یکی از اقداماتی که برای سرعت تردد کامیون ها در بنادر انجام شد بهره برداری از دستگاه ایکس- ری در بندر شهید رجایی بود.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برای ارتقای ایمنی دریایی ۳۵ فروند شناور در بوشهر، خوزستان و هرمزگان از بستر دریا خارج شد. همچنین، هم اکنون ۴۵۱ نفر در عملیات اضطرار و خطر دریایی نجات جان مسافران را برعهده دارند. در سالجاری همچنین ۱۶۸ مورد خدمات پزشکی به دریانوردان ارایه شد.
وی درباره لایروبی اروندرود و افزایش فعالیت تجاری بندر خرمشهر گفت: اخیراً معاون امور دریایی سازمان بنادر سفری به عراق داشته و بحث لایروبی این رودخانه را پیگیری کرد که در قالب توافق ۱۹۷۵ با عراق، توانستیم هماهنگی‌های لازم برای تسریع در راه‌اندازی دفتر مشترک همکاری‌های دو کشور ایجاد کنیم.
وی از دیگر اقدامات‌ سازمان بنادر در سال جاری را افزایش سهم جابجایی کالا از طریق ریل، افزایش آبخور بنادر بخصوص بندر شهید رجایی و تلاش برای کاهش هزینه جابجایی کالا از طریق ریل عنوان کرد و گفت: در حال حاضر هزینه جابجایی کالا از طریق جاده کمتر از ریل است که به دنبال اجرای اقداماتی برای افزایش مزیت ریل نسبت به جاده هستیم.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص آخرین اطلاعات از کشتی نفتکش سانچی گفت: تاکنون دو جلسه فشرده رسیدگی به اطلاعات جعبه سیاه سانچی با حضور ایران، پاناما، هنگ‌کنگ و چین در شانگهای برگزار شده و دو هیأت از ایران اعزام شده است که نتایج این جلسات، ثبت اطلاعات جعبه سیاه، مصاحبه با خدمه کشتی کریستال و بازدید از کشتی چینی در یکی از بنادر این کشور بوده است. گزارش کامل این سانحه تا پنج هفته آینده ارائه خواهد شد.
راستاد با اشاره به تلاش سازمان بنادر برای احداث پایانه کانتینری در بندر امام خمینی (ره) افزود: ۱۸ نفر از صیادان ایرانی از سوی دزدان دریایی سومالیایی در آب‌های کشورمان ربوده شده‌اند که تمام تلاش خود را برای نجات آنها انجام داده‌ایم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: