تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۱۲۶
تعداد بازدید: ۱۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳
جانشنین فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اردوهای راهیان نور دریایی شهدای خلیج فارس از 25 اسفند امسال تا 12 فروردین سال آینده در هرمزگان برگزار می شود.
به گزارش مارین نیوز، جانشنین فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران، هدف از برگزاری اردوهای راهیان نور دریایی شهدای خلیج فارس در3 استان هرمزگان، بوشهر و خوزستان را آشنایی هموطنان با اهمیت خلیج فارس و تنگه هرمز، بیان رشادت های مردمان جنوب کشور در مقابله با دشمنان و نمایش اقتدار جمهوری اسلامی در خلیج فارس و دریای عمان عنوان کرد.


ناوسالار یکم پاسدارعباس غلامشاهی افزود: نشان دادن اشرافیت کامل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی بر تحرک های بیگانگان از دیگر اهداف برگزاری این اردوها است.
وی اضافه کرد: برنامه های فرهنگی مختلفی شامل روایتگری و حضور در یادمان شهدای گمنام جزیره هرمز برای شرکت کنندگان پیش بینی شده است.
جانشنین فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یاد آور شد: 56 هزار و 352 نفر در 8 سال برگزاری راهیان نور دریایی شرکت در هرمزگان کرده اند.
وی بیان داشت: هزینه شرکت در این اردوها رایگان است وعلاقه مندان می توانند بلیت اردوهای راهیان نور دریایی شهدای خلیج فارس را در مکان های مذهبی مانند امامزاده ها، مساجد و مکان ها گردشگری و برخی نقاط دیگر تهیه کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مستند 29 فرودین با موضوع شهادت شهیدان اسحاق دارا و اسدالله رئیسی از شهدای رویارویی مستقیم با آمریکا در خلیج فارس، برای پخش از رسانه ملی آماده شده است.
جانشنین فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: گروه مستند ساز برای ساخت این مستند 3 ماه زمان صرف کرده است.
وی ادامه داد: شهیدان اسدالله رئیسی و اسحاق دارا 29فروردین 67 در مقابله با نیروهای آمریکایی (در اطراف جزیره ابوموسی)، یک فروند بالگرد را منهدم کردند و در ادامه این مقابله توسط متخاصمان به شهادت رسیدند.
وی اشاره کرد: آمریکایی ها خود را دور از حضور در جنگ با ایران نشان می دادند ولی در یک سال و نیم پایانی دوران دفاع مقدس به جمهوری اسلامی اعلام جنگ داده و مستقیم وارد جنگ شدند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: