تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۱۴۱
تعداد بازدید: ۵۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تشریح اولویت ها و برنامه های مهم سال ٩٧ این سازمان، گفت: امروز، اقتصاد کشور با مشکلات متعددی مواجه است و توسعه دریامحور، ظرفیت بی بدیلی می باشد که کشور به آن چشم امید دوخته است.
به گزارش مارین نیوز، همایش سالانه مدیران این سازمان با حضور مدیرعامل، اعضای هیأت عامل، مسئولان ستادی و مدیران بنادر استان ها، روز گذشته در ساختمان فرمانیه برگزار شد.
در این همایش یک روزه، به منظور هماهنگی هر چه بیشتر واحدها، اقدامات و چالش های ستادی و بنادر در سال ٩٦ طرح و بررسی و اهم برنامه های سال ٩٧ ارائه شدند.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در این همایش، ضمن آرزوی موفقیت در سال پیش رو گفت: امروز، اقتصاد کشور با مشکلات متعددی مواجه است و توسعه دریامحور، ظرفیت بی بدیلی است که کشور، به آن چشم امید دوخته و تحقق این مسئولیت خطیر بر دوش ما و همکاران مان در سازمان بنادر و دریانوردی است.
 
ضرورت حمایت از انجمن‌ها، مشتریان و صاحبان کالا
محمد راستاد با تاکید بر اهمیت نشست های مشترک با انجمن ها و ارتباط نزدیک با مشتریان و صاحبان کالا افزود: در وضعیت اقتصادی موجود، لازم است شرایط سخت جامعه دریایی و بندری و تامین کنندگان و مشتریان را در نظر داشته باشیم و در چارچوب قانون از آن ها حمایت کنیم تا در نتیجه تغییر شرایط اقتصادی و قراردادها، به سراشیبی سقوط نروند.
 
تأکید بر فرآیندمحوری، برنامه محوری و بهره وری
معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر ضرورت خلاقیت و تغییر ذهنیت ها، متناسب با شرایط حوزه کاری اظهار کرد: باید در سال ٩٧، افزایش بهره وری، توجه به فرآیندها، اثر بخشی و کارایی، برنامه محوری، شاخص محوری، رصد رضایت مشتریان و پیاده سازی سیستم های مدیریتی بیش از پیش در درستور کار قرار گیرد.
وی ادامه داد: تکالیف سازمان بنادر و دریانوردی پس از انعقاد قرارداد با بخش خصوصی، در قالب نظارت کامل بر نحوه اجرای تعهدات ادامه دارد. این مساله در قراردادهای بزرگی که اخیرا منعقد شد، بسیار مهم تر و البته حساس تر است.
راستاد با اشاره به لزوم رعایت دقیق ضوابط و مقررات عنوان کرد: در سال جاری از ابزارهای قانونی، برای تسهیل انعقاد قراردادهای سرمایه گذاری بهره بردیم که به جذب سرمایه با سرعت و سهولت بیشتری منجر شد.
وی با بیان اهمیت حرکت به سمت هوشمند سازی بنادر گفت: انتظار داریم تا ٢ سال آینده زیرساخت های هوشمند سازی بنادر مهیا شده باشد و پس از آن در همه عملیات ها و فعالیت های بندری و دریایی از سامانه های هوشمند برخوردار باشیم.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص گردشگری دریایی خاطر نشان کرد: پشتیبانی از گردشگری دریایی از سیاست های سازمان بنادر و دریانوردی است و این اقدامات را در راستای تحقق مسئولیت های اجتماعی خود می دانیم که آسایش و رفاه مردم را به همراه خواهد داشت. در حال حاضر هرمزگان به دلیل حجم بالای مسافر، کانون گردشگری دریایی است و برنامه ریزی برای رشد حداکثری گردشگری دریایی، یکی از برنامه های جدی پیش روی سازمان است.
 
اولویت های سازمان بنادر در سال٩٧
وی با تشریح برنامه ها و اولویت های سال ٩٧ سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در سال آینده در بخش بندری، کاهش زمان رسوب کالا، افزایش قدرت رقابت پذیری بنادر، بهره برداری از ظرفیت های خالی موجود در بنادر شمالی و جنوبی، ایجاد مراکز تولید، ارزش افزوده و لجستیکی، صادرات محور کردن بنادر شمالی کشور، تکمیل نیازهای آتش نشانی بنادر، کران بری و ترانشیپ از بنادر اصلی به فرعی و کاهش زمان خروج از بندر و افزایش زمان کار گمرک از اهم برنامه های ما هستند.
 
ضرورت تبدیل بنادر شهید بهشتی و کلانتری چابهار به مناطق آزاد 
معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: با توجه به ضرورت توسعه سواحل مکران و ظرفیت های ایجاد شده، باید بنادر شهید بهشتی و کلانتری چابهار به منطقه آزاد تبدیل شوند تا حداکثر تسهیلات و مزایای قانونی برای سرمایه گذاران ایجاد شود.
وی افزود: در حوزه مهندسی، به روز رسانی زیرساخت بنادر کوچک، ارتقای ناوگان مقابله با حریق، نگهداری و تعیین تکلیف تجهیزات چابهار، تصمیم گیری در خصوص تجهیزات فرسوده، مطالعات HPC و لایروبی های انباشته در بنادر در دستور کار قرار دارند.
راستاد در پایان؛ اصلاح قراداد لایروبی، تغییر ناوگان سنتی به مدرن، تأسیس مؤسسه رده بندی ملی، توسعه ناوگان مسافری دریایی و تعیین تکلیف ناوگان فرسوده را، اولویت های سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه دریایی اعلام کرد.


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بنده هالو خدا
|
United Kingdom
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
0
0
یا علی گفتیم و عشق آغاز شد .

مدتهاست از درج این مطلب در سایت وزین و پر متخصص مارین نیوز می گذرد و من هر چند وقت به فرمایشات معاونت محترم وزیر و مدیر عامل وریاست کل سازمان بنادر و دریا نوردی جناب آقای مهندس راستاد نظری می اندازم و یک انرژی مثبت از آن میگیرم مانند نوجوانی که پیش خودش فکر می کند انشاالله به زودی زود پدرش یک پاداشی از اداره بگیرد و او آن دوچرخه را که در فروشگاه تعاونی اداره پدرش نشان کرده بگیرد. و البته هنوز امیدواریم به اینکه هیئت عامل جوان سازمان بنادر و دریا نوردی با نفس مسحایی خود جانی به بخش خصوصی در صنعت حمل و نقل دریایی خصوصا در شمال کشور که وارد شده های به این عرصه از نظر کاری ، که به مانند نهالی تازه کاشت هستند که نیاز به مراقبت بیشتری دارند با توجه به این نکته که این گروه شروع کارشان مقارن بوده با سالهای 1391 و 1392 و وقتی از این سالها نام می بریم این موضوع تداعی میگردد که در گردنه پر پیج و خم در کولاک زمستان گرفتار شده باشی و نه بخاری داشته باشی و نه زنجیر چرخ که بتوانی رو به جلو حرکت نمایی هیچ کس هم قصد نمک پاشی با ماسه در مسیر نداری بلکه با توجه به اینکه برودت هوا زیر صفر است آب سرد هم در مسیر می ریزند تا جاده دارای مشکل به یخبندانش اصافه شود که مصداق آن میشود افزایش بهای سوخت و حالیه گل بود به سبزه اراسته شد افزایش نرخ عوارض بندری بر اساس ماخذ دلاری که از 3400 به 4200 افزایش یافته از آنجایی که مالکین شناوران بخش خصوصی این روزها سخت با ماشین حساب سر کله می زنند پیش خودشان یک حسابی کردند که مساوی میشد با دو .دو تا مساوی با 6 تا یا لا اقل دیگه 5 تا . دلیلش هم همانطوریکه وقتی بر شناورشان برای بارگیری به بنادر خارجی می روند مترصد آن هستند تا رصد و تفحض نمایند آیا برای نوبت دیگری هم چنانچه به همان بندر مراجعت نمایند باری هست یا نه که بر اساس آن برنامه ریزی کنند اینبار هم یک برنامه ریزی بواقع آنجام دادند چون استنباط برآن بود که پدر پاداش گرفته . لابد سئوال خواهید نمود از کجا ؟ عرض می کنم تا قبل از اعلام نرخ هر دلار 4200 تومان لایحه بودجه در مجلس بر اساس قیمت هر بشکه نفت 50 دلار ، و نرخ هر دلار 3400 تومان بسته و تصویب شده بود که الحمدالله (البته فقط بخاطر نفع کشور و ملت ) وگرنه افزایش نرخ نفت برای یک بشکه 70$ سبب آن میشود که ناوگان بخش خصوصی باز بیشتر جزغاله شود که بر آیند این افزایشها سبب افزایش و بعبارت بهتر مازاد بودجه گردد که برای مردم به مثابه دریافت پاداش توسط پدر می ماند . لذا با عنایت به اینکه هیئت عامل محترم سازمان بنادر و دریا نوردی علاوه بر اینکه در کار و امور دریا نوردی بسیار حرفه و ممتاز هستند هر یک از آنان در امور و دانش اقتصادی بواقع صاحب سبک هستند امیدواریم شرایط کار برای بخش خصوصی بگونه راهبری نمایند که فعالین در این عرصه به چه کنم چه کنم دچار نگردند
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: