تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۱۵۹
تعداد بازدید: ۱۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳
با حمایت ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی تاکنون 50 محور اصلی فناوری دریایی شناسایی‌ شده است که در این راستا تاکنون شناسنامه 11 محور اصلی در بخش دریایی منتشر شده است و پیش بینی‌ می شود تا خرداد سال 97 این تعداد به 20 محور فناوری دریایی افزایش یابد.
به گزارش مارین نیوز، ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی ریاست جمهوری، تاکنون از پنجاه محور اصلی فناوری دریایی موفق به انتشار  شناسنامه،  11 محور اصلی در بخش دریایی شده است و در نظر دارد، تا در بهار سال جدید  شناسنامه 9 محور دیگر را نیز تدوین کند، تا تعداد آن‌ها به 20 محور برسد. 
فعالیت در زمینه تهیه نقشه راه فناوری‌های دریایی در ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی که از سال 93 با حضور 18 سازمان مختلف دریایی آغاز شده است همچنان ادامه دارد تا ضمن تدوین نقشه راه فناوری‌های دریایی کشور و تشخیص اولویت‌ها در راستای توسعه آن‌ها گام برداشته شود. 
پس از تدوین شناسنامه، این ستاد در گام بعدی با همکاری شرکت ‎های دولتی و خصوصی و سازمان‎ها برای اجرایی سازی نقشه راه برنامه‌ریزی خواهد کرد. امیدواریم با گام‎های خوب یک ساختار منسجم و مناسبی برای نقشه راه ساماندهی و در مرحله اول همان 11 محوری را که شناسنامه آن‌ها منتشرشده است به نتیجه برسانیم.

رشد چشمگیر شرکت‌های دانش‌بنیان در سال 96
بر اساس این گزارش، ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌ بنیان دریایی معاونت علمی در راستای تحقق اقتصاد دانش‌ بنیان و حوزه فناوری دریایی اقداماتی را برای حمایت از شرکت های دانش‌ بنیان دریایی انجام داده است که نتیجه این اقدامات موجب شده است تا تعداد شرکت‎ های دانش‌بنیان دریایی از 13 شرکت در سال 93 با رشد 300 درصدی به 49 شرکت در سال 96 افزایش‌یافته است.
همچنین یکی دیگر از فعالیت‎های ستاد دریایی حمایت از طرح‎های فناورانه است که خوشبختانه تاکنون 29 طرح فناورانه دریایی در کشور مورد حمایت ستاد قرار گرفته است که 9 طرح از آن‌ها در سال 96 مورد تأیید و حمایت قرار گرفتند.
ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌ بنیان دریایی معاونت علمی با حضور در نمایشگاه‌ های متعدد در سال گذشته با رویکرد حمایتی و توسعه بازار و بازاریابی از شرکت‎ های دانش‌ بنیان دریایی برای شرکت در نمایشگاه و توسعه بازار و بازاریابی برای محصولاتشان حمایت به عمل آورد. 
از دیگر اقدامات این ستاد در سال گذشته می‌توان به برگزاری دوره ‏های آموزشی در دانشگاه برای دانشجویان باهدف آشنایی بیشتر با کار در حوزه دریا، برگزاری 4 رویداد کارآفرینی مثل برگزاری ایده بازارها در استان‎های ساحلی بوشهر، هرمزگان، خوزستان و سیستان و بلوچستان و حمایت از آن‌ ها برای تجاری‌ سازی ایده‎های برتر، حمایت از 8 رویداد دانشجویی، انتشار 8 نسخه کتاب، تهیه و انتشار آمارنامه دریایی 1396، بازدید از صنایع دریایی در استان‎های ساحلی، تشکیل کارگروه‎های دریایی 7 استان ساحلی باهدف متمرکز کردن برخی فعالیت‎ها در این استان‌ها و ... نام برد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: