تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۱۶۴
تعداد بازدید: ۱۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴
وزارت دفاع انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد این کشور قصد دارد در بحرین یک پایگاه دریایی تاسیس کند.
به گزارش مارین نیوز به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع انگلیس روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد این کشور قصد دارد در بحرین یک پایگاه دریایی تاسیس کند که به منطقه‌ای اصلی برای فعالیت‌های نیروی دریایی این کشور در خلیج فارس، دریای سرخ و اقیانوس هند تبدیل خواهد شد.
در این این بیانیه -که در وب‌سایت دولت انگلیس منتشر شده- آمده است: «انگلیس امروز با گشودن تاسیسات پشتیبانی نیروی دریایی در مراسمی در بندر مینا سلمان در بحرین، حضور گسترده و دائم خود در خلیج فارس را تثبیت کرد. تاسیسات پشتیبانی نیروی دریایی نقشی مهم در توانایی انگلیس در فعالیت در منطقه ایفا خواهد کرد و به مرکزی برای ماموریت‌های نیروی دریایی سلطنتی انگلیس در خلیج فارس، دریای سرخ و اقیانوس هند تبدیل خواهد شد.»
در این بیانیه همچنین آمده است این پایگاه دریایی، 300 نیروی انگلیسی و کارکنان غیرنظامی را در خود جای خواهد داد. همچنین، این پایگاه نظامی می‌تواند تا 550 نفر دیگر را برای اقامت موقت در خود جای دهد.
بر اساس این بیانیه، این پایگاه دریایی برای تامین نیازهای کشتی‌های جنگی انگلیسی که در منطقه خلیج فارس به انجام ماموریت مشغولند، ساخته شده است.

محل احداث پایگاه نیروی دریایی انگلیس در بحرین

این پایگاه دریایی که «اچ ام اس جفیر» نام دارد برای نخستین بار در سال 1935 در بحرین تاسیس شد. با این حال، پس از آنکه بحرین در سال 1971 از انگلیس اعلام استقلال کرد، نیروهای آمریکایی که از دهه 1950 این تاسیسات را اجاره کرده بودند، کنترل آن را به دست گرفتند.
لندن در اواخر سال 2014 از تصمیم خود برای بازگشایی این پایگاه دریایی خبر داده بود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: