تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۱۷۷
تعداد بازدید: ۱۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر گفت: دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر به سمت کارآفرینی حرکت می کند.
به گزارش مارین نیوز، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر با اشاره به اینكه نسل اول دانشگاه آموزشی بودند و نسل دوم به سمت پژوهش و سپس نسل سوم تبدیل به كارآفرین شدند، اظهار داشت: دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر نیز به خوبی این سیر و فرآیند را ادامه می دهد. 
مجید یوسفی با بیان اینكه دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر در گذشته موارد آموزشی را به جد دنبال میكرده است، افزود: در حال حاضر نیز دانشجوهای سایر ارگان های دریایی مانند نفتكش و سازمان بنادر در این دانشگاه فارغ التحصیل می شوند. 
مدیر گروه رایانه دانشكده مهندسی برق الكترونیك و مخابرات دریایی دانشگاه امام خمینی نوشهر، تصریح نمود: این دانشگاه سپس سمت و سوی پژوهشی به خود گرفت و به این نتیجه رسید كه باید هم زمان با تغییرات در كل دنیا این تغییرات نیز در دانشگاه ایجاد شود و در حال حاضر نیز دانشگاه با یك مسیر علمی نظامی این روند را ادامه می دهد. 
یوسفی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر پژوهشگری فناوری دریا را ایجاد كرد كه ساختار آن در سال 93 مصوب شد. 
وی چاپ نشریه علمی ترویجی در این دانشگاه را از دیگر اقدامات موثر در حوزه پژوهشی عنوان كرد و گفت: نشریه علوم و فناوری دریا كه از سال 71 چاپ می شود یكی از قدیمی ترین نشریات معتبر در حوزه دریایی بوده كه دارای مجوز وزارت علوم با گرید علمی ترویجی است و از سال 90 با پیگیری هایی که انجام شد دو نشریه علمی پژوهشی در راستای تقویت حوزه پژوهشی در دانشگاه به چاپ می رسد. 
یوسفی میزبانی و برگزاری كنفرانس های بزرگ را از دیگر نقاط قوت این دانشگاه عنوان كرد و متذكر شد: دو دوره همایش ملی فناوری های نوین دریایی و در كنار آن نمایشگاه و كارگاه آموزشی نیز در دانشگاه علوم دریایی نوشهر برگزار شد. 
مسئول برگزاری ایده بازارهای ستاد دریایی معاونت علمی ریاست جمهوری با اشاره به برگزاری و میزبانی چهارمین كنفرانس ملی الكترومغناطیس مهندسی ایران در این دانشگاه گفت: این كنفرانس که یكی از مهم ترین رویدادهای علمی كشور است، دارای دستاوردهای خوبی نیز بوده و همه این ها در حوزه پژوهشی دانشگاه انجام شد. 
وی خاطر نشان كرد: دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر در كنار كار پژوهش، آموزش را هم رها نكرد و در همان زمان دو مجوز از دفتر گسترش وزارت علوم برای كارشناسی ارشد مهندسی دریایی و مهندسی برق دریافت كرد. 
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر افزود: این دو رشته صرفا برای دانشجویان نظامی علوم دریایی نیست بلكه از خارج از آن نیز دانشجو می پذیرد.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: