تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۱۷۹
تعداد بازدید: ۱۳۰۶
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان گفت: اساسنامه توسعه سواحل مکران شش ماه است که در هیئت وزیران گیر کرده است.
به گزارش مارین نیوز، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان در جلسه شورای اداری سیستان و بلوچستان در استانداری این استان اظهار داشت: اساسنامه توسعه سواحل مکران شش ماه است که در هیئت وزیران گیر کرده است. مگر می‌توان بدون تصویب این اساسنامه در آنجا پروژه تعریف کرد؟ بر این کار باید اساسنامه و مطالعاتش خارج شود و وظایف دستگاه‌های اجرایی مشخص شود.
غلامرضا مالکی در ادامه با یادآوری کاهش بودجه عمرانی استان گفت: ۶ درصد بودجه عمرانی ما نسبت به سال ۱۳۹۶ کاهش پیدا کرده است. ردیف ارتقای منابع ما که ۵۹ میلیارد تومان است حذف شده است.
وی ادامه داد: تا کنون از محل ۹۰۰ میلیارد تومان ماده ۱۸۰ قانون برنامه پنجم توسعه یک ریال نقدینگی و تخصیص داده نشده است. این بودجه برای ۹ استان است. اگر می‌خواهیم به ارتقای شاخص‌های استان برسیم باید این‌ها را پیگیری کنیم.
مالکی ادامه داد: از ۲۱۸۸ میلیارد تومان اعتبارات استانی بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است که بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان نقدی دو درصد نفت و گاز است که از این محل نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان حقوق پرداخت کردیم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان در ادامه با اشاره به خالی بودن ۵۰ درصد پست‌های سازمانی در استان افزود: باید ۵۰ درصد پست‌های سازمانی خودمان را کامل کنیم. با کدام نیروی کارآمد برنامه توسعه را جلو ببریم؟ ۱۲۰ هزار دانشجو داریم و ۴۱ مرکز آموزش عالی. در دستگاه‌های اجرایی ببینید که یک دستگاه اجرایی ۷۰ درصدش زیر دیپلم است.
وی ادامه داد: شهرداری مرکز سیستان و بلوچستان ۸۰۰ پست سازمانی دارد، اما ۹۰۰ نفر نیروی مازاد در آن کار می‌کنند. ۵۲ درصد در استانداری بالای لیسانس‌اند و مابقی زیر لیسانس هستند.
مالکی در ادامه با توجه به تهیه و تصویب سند‌های مختلف توسعه در سیستان و بلوچستان گفت: تا کنون سند‌های چشم‌انداز توسعه استان، توسعه آب استان، حمل‌ونقل در اقتصاد مقاومتی و سند بخش کشاورزی تهیه شده و سند آمایش سرزمین استان نیز در دست تهیه است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: