تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۱۸۰
تعداد بازدید: ۱۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹
آلمان و فرانسه برنامه مشترکی را به منظور ساخت یک جایگزین برای هواپیما‌های گشت دریایی مورد استفاده خود شروع خواهند کرد.
به گزارش مارین نیوز، خبرگزاری رویترز نوشت: نیروی دریایی آلمان با صدور بیانیه‌ای در وبسایت رسمی خود اعلام کرد، اورسولا فون درلاین وزیر دفاع آلمان و فلورنس پارلی وزیر دفاع فرانسه قرار است بیست و هفتم آوریل در نمایشگاه هوایی برلین تفاهم نامه‌ای در مورد ساخت «سامانه جنگ افزاری هوابرد دریایی» منعقد کنند. دو کشور، ژوئیه گذشته توافق کردند تا نیمه سال ۲۰۱۸ طرح‌هایی برای توسعه یک نمونه اروپایی برای هواپیما‌های کنونی گشت زنی و تجسس دریایی تهیه کنند.
این ابتکار بخشی از تلاش‌های گسترده‌تر آلمان و فرانسه برای افزایش همکاری‌ها در برنامه‌های دفاعی از جمله تلاش برای ساخت یک جنگنده تمام اروپایی است.
آلمان در حال حاضر از هواپیما‌های گشت زنی پی. تری. سی (P-۳C) ساخت شرکت آمریکایی لاکهید مارتین برای ماموریت‌های گشت دریایی در پهنه‌های وسیع اقیانوسی و شناسایی تهدید‌های بالقوه و فرانسه نیز از هواپیمای موسوم به آتلانتیک ۲ ساخت صنایع هواپیماسازی داسو اویاسیون این کشور استفاده می‌کند که مربوط به دهه ۱۹۸۰ است.
الیزابت براو از کارشناسان اندیشکده شورای آتلانتیک گفت: طرح مشترک فرانسه و آلمان به علت حضور تعداد بیشتری از کشور‌ها می‌تواند نتایج بهتری در مقایسه با دیگر طرح‌های موجود داشته باشد که به صورت انفرادی پیگیری می‌شوند. وی در عین حال گفت: مشخص نیست صنایع اروپایی از دانش کافی برای توسعه جنگنده‌های قادر به پشت سر گذاشتن نمونه‌های آمریکایی در بازار رقابت بین المللی فروش سلاح برخوردار باشند.
مشخص نیست برنامه فرانسه و آلمان چگونه با طرح مشترک هشت کشور عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با هدف همکاری در زمینه ساخت هواپیمای قادر به انجام ماموریت‌های دریایی بین المللی مرتبط خواهد شد. این طرح مشترک شامل کانادا، لهستان، ایتالیا، اسپانیا، ترکیه و یونان نیز است.


منبع: iribnews.ir
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: