تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۱۸۳
تعداد بازدید: ۱۶۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲
عضو هیئت رئیسه صنایع و معادن از تصویب اعمال ماده 236 در حوزه کشتی‌سازی کشورمان خبر داد.
به گزارش مارین نیوز، عضو هیئت رئیسه صنایع و معادن در تشریح نشست عصر دیروز این کمیسیون اظهار داشت: مسئولان مجموعه صنایع دریایی در این نشست حضور یافتند.
حجت‌الاسلام و المسلمین سید جواد حسینی کیا ادامه داد: اشکالاتی در حوزه کشتی‌سازی مانند قرارداد با برخی کشورها در این حوزه وجود داشت که با حضور مسئولان مربوطه بررسی شد.
وی گفت: قراردادهای خارجی سازمان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با برخی شرکت‌ های خارجی به‌ ویژه شرکت‌ های کره‌ای مشکلاتی دارد.
نماینده مردم سنقر در مجلس ادامه داد: با بررسی‌ های انجام‌ گرفته مشخص شد، سازمان کشتیرانی ایران قراردادی با یک شرکت کره‌ای که ورشکسته است، منعقد کرده و موجب هدررفتن منابع مالی پرداخت شده به طرف کره‌ای شده است که البته مقامات مسئول در این سازمان باید پاسخگوی عملکرد خود باشند.
وی همچنین یادآور شد: این قراردادها هیچ توجهی به توانمندی شرکت‌های تولید کننده تجهیزات کشتیرانی داخلی ندارند به همین دلیل برای بررسی دقیق‌تر این قراردادها گزارشی از مشروح اقدامات انجام گرفته با طرف‌های خارجی تهیه و مطابق ماده 236 آیین‌نامه داخلی در صحن علنی مجلس بررسی که پس از تصویب به دستگاه قضایی ارجاع خواهد شد.

بر اساس این گزارش، طبق ماده 236 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی نمایندگان در صورتی که نخواهند از طریق طرح سوال یا تحقیق و تفحص مسئله‌ای را مورد پیگیری قرار دهند درخواست ماده 236 و ارجاع پرونده به قوه قضائیه را می‌کنند.
گفتنی است، بر اساس ماده ۲۳۶ آیین‌نامه داخلی مجلس هرگاه ۱۰ نفر از نمایندگان و یا هریک از کمیسیون‌ها عدم رعایت شئونات یا نقض و استنکاف از اجرای قانون و یا اجرای ناقص قانون توسط رئیس‌جمهور، وزیر و یا مسئولان دستگاه‌های زیرمجموعه آنان را اعلام کنند، موضوع بلافاصله از طریق هیأت‌رئیسه جهت رسیدگی به کمیسیون ذیربط ارجاع می‌شود. کمیسیون مربوطه نیز حداکثر ظرف ۱۰ روز باید به موضوع رسیدگی و در صورت وارد بودن ایراد مطرح‌شده با اظهارنظر صریح، گزارش خود را از طریق هیأت‌رئیسه به مجلس ارائه کند.
تبصره ۱ – چنانچه نظر مجلس بر تأیید گزارش باشد، موضوع جهت رسیدگی به قوه قضائیه و سایر مراجع ذیصلاح ارسال می‌شود تا خارج از نوبت و بدون تشریفات دادرسی مورد رسیدگی قرار گیرد.
تبصره ۲ – در صورتی که در مورد رئیس‌جمهور یا هریک از وزیران سه نوبت رأی به وارد بودن گزارش بدهند، طرح استیضاح در صورت رعایت مفاد اصل ۸۹ قانون اساسی در دستورکار مجلس قرار خواهد گرفت.





منبع: ایسنا، باشگاه خبرنگاران جوان 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: