تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۱۸۵
تعداد بازدید: ۱۲۹۸
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان طی سخنانی نصب و بهره برداری از 9 اسکله شناور در جزایر خلیج فارس و سواحل مکران و همچنین جانمایی 10 اسکله جدید را اقدامی بزرگ در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی سازمان بنادر و عمل به منویات مقام معظم رهبری دانست.
به گزارش مارین نیوز، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در دیدار نوروزی با استاندار هرمزگان و رییس ستاد خدمات سفر این استان اظهار داشت: هرمزگان با برخوداری از 2238 کیلومتر نوار ساحلی، 14 جزیره و ناوگان پیشرفته دریایی ظرفیت هایی مثال زدنی در صنعت سفر و گردشگری دریایی دارد.


اله مراد عفیفی پور افزود: اهمیت این بخش دریایی تا بدانجاست که رییس جمهور در جریان سفر اسفندماه سال 96 به بندرعباس و سخنرانی های خود، توجه به گردشگری دریایی را بارها مورد تاکید قرار داد و وزیر راه و شهرسازی هم برای نخستین بار طی سال های اخیر برای افتتاح ستاد طرح نوروزی تسهیل سفرهای دریایی و بهره برداری از اسکله های جدید گردشگری 25 اسفندماه به مرکز استان سفر کرد.
به گفته عفیفی پور، این 9 اسکله شناور گردشگری در سال 96 بر اساس استانداردهای جهانی، با نظارت یک موسسه رده بندی ایرانی و توسط متخصصان و مهندسان داخلی طراحی، ساخت و نصب شده است که اقدامی بزرگ در راستای تحقق سیاست های کلان دولت، ایفای مسئولیت های اجتماعی سازمان بنادر و عمل به منویات مقام معظم رهبری محسوب می شود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان و رییس کمیته حمل و نقل دریایی ستاد خدمات سفر استان هرمزگان گفت: در جریان سفر معاون مهندسی سازمان بنادر در نوروز 97، انجام مطالعات برای جانمایی10 فروند اسکله گردشگری جدید در دستور کار قرار گرفت.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: طی دوره زمانی 22 روزه طرح نوروزی که از 25 اسفند آغاز و تا 17 فروردین ماه ادامه داشت، در مجموع 4میلیون و 329 هزار نفر سفر بدون سانحه به ثبت رسید که برای دستیابی به این موفقیت تیم های مختلفی در مجموعه های دولتی و بخش خصوصی دخیل بوده اند و همه ما قدرشناس تلاش های شبانه روزی خادمان نوروزی سفرهای دریایی هستیم.  
وی اضافه کرد: در نوروز امسال، بیش از 840هزار نفر گردشگر در اسکله های تفریحی و خورهای گردشگری از تجربه گشت تفریحی دریایی ایمن بهره مند شدند که شاهد افزایش 5.9 درصدی حجم سفرهای تفریحی و گشت های دریایی بودیم.
به گفته عفیفی پور، این اعداد و ارقام به شکل دقیق و بر مبنای بلیت فروشی در بنادر مسافری مجاز و اسکله های گردشگری تحت نظارت سازمان بنادر در استان هرمزگان استخراج شده و موارد متفرقه مربوط به تردد شناورهای تفریحی شخصی در آمارها محاسبه نشده است.
وی تصریح کرد: طی مدت یاد شده، 578هزار دستگاه خودروی متعلق به مسافران دریایی نیز از طریق شناورهای لندینگ کرافت جابجا شد که افزایش مثبت 3درصدی داشته است.
رییس کمیته حمل و نقل دریایی ستاد خدمات سفر استان هرمزگان از ثبت ترافیک 34هزار تردد دریایی شناورهای مسافری و 82 هزار تردد شناورهای تفریحی طی تعطیلات نوروزی امسال در پهنه آب های خلیج فارس و دریایی عمان خبر داد.
عفیفی پور در پایان از برنامه ریزی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان برای توسعه زیرساخت ها و افزایش ایمنی گردشگری دریایی در سال 97 سخن به میان آورد و ضمن تشکر از حمایت های استاندار در خصوص پشتیبانی از توسعه گردشگری دریایی افزود: تلاش داریم که با همدلی و وفاق با مسئولین سایر دستگاه های همکار بتوانیم در سال جاری ظرفیت پایانه های مسافری و ناوگان دریایی را بیش از پیش افزایش داده و خدماتی در شأن هموطنان برای سفر ایمن دریایی ارایه دهیم.

 



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: