تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۱۹۸
تعداد بازدید: ۱۵۸۹
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹
نیروگاه خورشیدی شناور بر آب یک مگاواتی، نخستین بار در کشور با هدف تولید انرژی الکتریکی پاک، کاهش آلاینده های زیست محیطی و جلوگیری از تبخیر سطحی دریاچه آب صنعتی، در مساحت 15 هزار مترمربع با سرمایه ‌بالغ بر 60 میلیارد ریال در نیروگاه شهید محمد منتظری اصفهان، نصب و بهره برداری خواهد شد.
به گزارش مارین نیوز، با بهره برداری از این نیروگاه، سالانه یک میلیون و 900 هزار کیلو وات ساعت انرژی به شبکه سراسری برق تزریق می شود. 
جلوگیری از تبخیر سالانه 38 هزار مترمکعب آب از ویژگی های بارز این نیروگاه است و تمام مراحل طراحی، نصب و اجرای آن توسط مهندسان ایرانی انجام می شود. 
سازه های شناور نیروگاه های خورشیدی نخستین بار در ایران، طراحی و بومی سازی و در اجرای آن از به روزترین تجهیزات استفاده شده است. 
از دیگر ویژگی های این نیروگاه افزایش 15 تا 20 درصدی تولید انرژی در مقایسه با نیروگاه های خورشیدی در سطح زمین ناشی از حرارت مناسب پنل های خورشیدی در سطح آب است. 
نیروگاه های خورشیدی شناور که از طراحی خاصی برخوردار بوده و محبوبیت آنها در حال افزایش است، در تأمین انرژی شهرهای بندری و جزیره ای، کارخانه های بزرگ صنعتی، تاسیسات نفت و گاز و تولید آب شیرین کاربرد دارد. 
همچنین امروز عملیات احداث ایستگاه پمپاژ، خط انتقال و تصفیه تکمیلی پساب نیروگاه شهید محمد منتظری اصفهان نیز با حضور استاندار این استان آغاز شد. 
این ایستگاه با ظرفیت پمپاژ 180 لیتر بر ثانیه (معادل 648 متر مکعب بر ساعت) به طول 11 کیلومتر با سرمایه گذاری 480 میلیارد ریالی توسط شرکت "پرشیان فولاد" و شرکت "آبانگان صنعت" در مدت 14 ماه اجرا خواهد شد. 
قابلیت بازیابی آب مصرف شده تا 90 درصد، کاهش بار آبی زاینده رود و تامین آب مصرفی نیروگاه شهید منتظری از پساب شاهین شهر، از مزایای اجرای این پروژه محسوب می شود. 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: