تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۲۰۴
تعداد بازدید: ۱۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۳
وزیر راه و شهرسازی گفت: با تحقق برنامه ها و توافقات سفر هیات عالی رتبه ایرانی به پاکستان، همکاری بنادر دو کشور در زمینه ترانزیت کالا و جا به جایی مسافر بیش از گذشته گسترش می یابد.
به گزارش مارین نیوز، وزیر راه و شهرسازی که به همراه هیات ۲۰ نفره در حوزه‌های جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی به پاکستان سفر کرده است، روز پنجشنبه در نخستین روز حضور خود در این کشور با میرحاصل خان بزنجو وزیر امور کشتیرانی و دریانوردی، اکرم خان درانی وزیر کار و شهرسازی و سعد رفیق وزیر امور راه آهن پاکستان دیدار و گفت و گو کرد.
میرحاصل خان بزنجو وزیر امور کشتیرانی و دریانوردی پاکستان در دیدار با عباس آخوندی، اظهار داشت: معتقدیم ایران و پاکستان دو کشور برادر یکدیگر هستند. ایران همیشه در همه لحظات وضعیت دشوار از ارائه کمک و همکاری به  پاکستان دریغ نکرده است.


وزیر راه و شهرسازی کشورمان نیز در این دیدار بر افزایش همکاری بنادر چابهار ایران و گوادر پاکستان براساس قرارداد خواهرخواندگی تاکید کرد.
آخوندی اضافه کرد: وزیر بنادر و کشتیرانی پاکستان در این سفر از هیات ایرانی، اتصال ریلی بنادر گوادر و چابهار را خواستار شد که ایران نیز با ایرن درخواست موافق است.
وی تصریح کرد: مقرر شد در این سفر، تیم مشترک کاری دوجانبه ایران و پاکستان تشکیل شود و امکان‌سنجی اقتصادی این طرح و اقدامات بعدی را انجام دهد.
وزیر راه و شهرسازی گفت: از دیگر درخواست‌های طرف پاکستانی، راه اندازی خط کشتیرانی مسافری میان بندر کراچی و چابهار است که ایران نیز در این زمینه موافقت کرد.
وی اضافه کرد: قرار شد دولت پاکستان برنامه‌های خود را در این خصوص و نوع کشتی و ظرفیت آن را به طرف ایرانی اعلام کند تا تهران نیز زیرساخت های لازم را برای تحقق این امر فراهم کند.
وزیر راه و شهرسازی کشورمان افزود: امید است که با تبدیل شدن ظرفیت های بالقوه بندری دو کشور به بالفعل، بنادر ایران و پاکستان به صورت مکمل با یکدیگر همکاری کرده و امکان ترانزیت کالا از ایران به بنادر پاکستان فراهم شود.

بر اساس این گزارش، توسعه همکاری‌ های ایران و پاکستان در زمینه حمل و نقل و گردشگری و افزایش همکاری‌ های بنادر چابهار ایران و گوادر پاکستان را از مهمترین اهداف این سفر بوده است. 
گفتنی است، ایران و پاکستان با بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز خاکی و آبی از ظرفیت بالای حمل و نقلی به ویژه در بخش ترانزیت برخواردارند، ظرفیتی که دو کشور می‌ توانند با همکاری یکدیگر در مورد ترانزیت کالا در آب‌ های آزاد و کشورهای آسیای میانه از آن استفاده کنند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: