تازه های سایت
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۲۰۷
تعداد بازدید: ۵۰۹
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۶
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی از طراحی و راه‌اندازی نرم افزار تصمیم‌یار بارگیری و تردد کشتی در سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد و گفت: استفاده از نرم افزار به صورت پایلوت در بندر بوشهر آغاز شده است.
به گزارش مارین نیوز، معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام طراحی و راه‌اندازی نرم افزار شبیه‌ساز پارسی دینامیک دریا تحت‌عنوان تصمیم یار بارگیری و تردد کشتی، اظهار داشت: یکی از شاخص‌های پیشرفتگی در مهندسی دریا داشتن نرم‌افزارهای به نام و موردنیاز است.
محمدرضا اللهیار ادامه داد: یکی از موضوعاتی که سازمان بنادر و دریانوردی در دستور کار قرار داد حمایت از نرم افزار مهندسی دریایی بوده که پیشینه این موضوع به سال ۸۴ برمی گردد که خوشبختانه با تلاش ها و همت سازمان بنادر و دریانوردی این نرم افزار و بهره برداری از آن به تایید شورای عالی نرم افزار رسید.
وی افزود: تنها دو کشور در دنیا قابلیت استفاده از نرم افزارهای مهندسی دریا را دارند و رایزنی های اولیه با دو کشور، هزینه راه اندازی این نرم افزار را با ۵ میلیاردتومان تخمین می زد که سازمان بنادر و دریانوردی با همکاری و استفاده از توان تخصصی شرکت های دانش بنیان داخلی نرم افزار فوق را با ۷۰۰ میلیون تومان و کمتر از ۵ درصد رقم برآورد شده اولی تهیه کرد که هم اکنون در حال استفاده در سازمان بنادر است.
این مقام مسئول در سازمان بنادر و دریانوردی از ویژگی‌های این نرم‌افزار را نمایش داده‌های محیطی، برنامه‌ریزی بلندمدت سفر و برنامه‌ریزی تردد عنوان کرد و گفت: نرم افزار تصمیم یار بارگیری و تردد کشتی در سازمان بنادر و دریانودری به صورت پایلوت در بندر بوشهر آغاز شده است.
اللهیار تاثیرات اجرای طرح را نیز شامل موارد زیر دانست:
  • هوشمندسازی بنادر، امکان افزایش بازرگانی و افزایش صادرات غیرنفتی
  • افزایش اشتغال از طریق افزایش ظرفیت حمل و نقل در بنادر
  • حفظ محیط زیست از طریق ارتقای ایمنی دریانوردی
  • استفاده بهینه از عمق فعلی کانال و لذا کاهش هزینه و همچنین تعداد لایروبی در بندر
  • تجمیع بانک اطلاعاتی شناورهای موجود
  • استفاده بهینه از ساعات مختلف شبانه روز برای ورود و خروج کشتی ها از بندر


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: