تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۲۰۸
تعداد بازدید: ۱۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۳
رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان با بیان اینکه حدود 30 کشتی خارجی و چینی در آبهای ایران مشغول صید ماهی و آبزیان هستند، از نقش دلالان و رانت خواران در این زمینه خبر داد.
به گزارش مارین نیوز، نماینده بندرعباس، قشم، حاجی آباد و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع ماهیگیری و صید آبزیان کشتی های چینی در آبهای ایران و تکذیب این خبر از سوی مسئولین از جمله مسئولین شیلات و سازمان بنادر و دریانوردی، اظهار داشت: صیادانی که به شیوه سنتی مشغول صید ماهی و آبزیان هستند، از شیوه صید ماهی توسط کشتی های بزرگ خارجی و چینی شکایت دارند و با مراجعه به ما نمایندگان خواستار پیگیری موضوع هستند.
احمد مرادی تصریح کرد: در آبهای جنوب از جمله هرمزگان، خوزستان، سیستان و بلوچیستان و بوشهر حدود 30 کشتی خارجی و چینی مشغول صید هستند و چون به رادارهای پیشرفته مجهز هستند، گله های ماهی و آبزیان را شناسایی و به یکباره همه را صید می کنند.
رئیس مجمع نـمایندگان هـرمزگان گفت: این کشتی های خارجی هستند اما به صیادانی در ایران اجاره داده شده که مدت اجاره هم سه سال است.
مرادی افزود: صیادان سنتی هم تقاضا دارند که اجاره این کشتی ها نباید تمدید شود و هم اینکه این کشتی ها باید در آبهای آزاد و اقیانوس ها به ماهیگیری بپردازند نه در آبهای ایران.
وی تصریح کرد: به رغم تکذیب این موضوع از سوی مسئولین، اطلاعاتی که ما داریم کشتی های مذکور در آبهای ایران حضور دارند.
نماینده بندرعباس، قشم، حاجی آباد و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی از نقش دلالان و رانت خواران در این زمینه خبر داد و گفت: برخی از حضور این کشتی ها در آبهای ایران منفعت هایی دارند.
مرادی با بیان اینکه این موضوع در حیطه مسئولیت محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی است، افزود: اینجانب در مجلس به وزیر تذکر دادم اما آقایان بجای رفع مشکل، منکر واقعیت می شوند و می گویند کشتی خارجی در آبهای ایران حضور ندارد.
بعد انتشار خبر وجود کشتی های خارجی و چینی در آبهای ایران، معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: هیچ کشتی ماهیگیری چینی در آب‌های خلیج فارس وجود ندارد و در دریای عمان کشتی‌هایی با پرچم جمهوری اسلامی ایران با درخواست شیلات مشغول صید هستند. بر روی ناوگان ملی ما پرسنل ایرانی و بر روی ناوگان صیادی چینی پرسنل خارجی هستند و این دلیل بر تعرض چینی‌ها به آب ایران و پاکسازی خلیج فارس و دریای عمان نیست.


منبع: الف
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: