تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۲۰۹
تعداد بازدید: ۱۲۶۵
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹
عضو هیات علمی انستیتو اقیانوس شناسی آکادمی علوم روسیه در سمینار علمی با موضوع «پخش آلودگی نفتی در خلیج فارس: نتایج حاصل از پایش ماهواره ای SAR» گفت: مطالعات کارشناسان نشان می دهد که آلودگی نفتی در این حوضه 50 برابر بیشتر از حد میانگین جهانی است.
به گزارش مارین نیوز، سمینار علمی با موضوع «پخش آلودگی نفتی در خلیج فارس: نتایج حاصل از پایش ماهواره ای SAR» توسط آندره ایوانف عضو هیات علمی انستیتو اقیانوس شناسی آکادمی علوم روسیه و با حضور جمعی از کارشناسان و متخصصان ارگان ها و سازمان های دریایی، برگزار شد که در آن اهمیت تصاویر ماهواره ای در پایش پدیده های مختلف در دریاها و اقیانوس ها تشریح شد.
دکتر ایوانف در این سمینار به بررسی اهمیت این تصاویر در پخش آلودگی نفتی در حوضه های مختلف اقیانوسی پرداخت و ضمن اشاره به وجود میدان های مختلف نفت و گاز و عبور و مرور کشتی های مختلف در خلیج فارس، تاثیر آنها در آلودگی این منطقه را بیان نمود.
ایوانف تصریح کرد: مطالعات کارشناسان نشان می دهد که آلودگی نفتی در این حوضه 50 برابر بیشتر از حد میانگین جهانی است.
همچنین در این سخنرانی علمی که در پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی برگزار شد، روش های مختلف پایش آلودگی های نفتی در محیط دریایی مطرح گردید و به دنبال آن تکنیک های نظارت بر اساس چندین فن آوری کلیدی، به ویژه در مورد بررسی تکنولوژی های مختلف دریافت، پردازش و تجزیه و تحلیل اطلاعات ماهواره های مختلف تشریح شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: