تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۲۲۰
تعداد بازدید: ۱۴۵۸
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۶
مغروقه "APJ AMBIKA" از مجموعه شناورهای مغروقه برجای مانده از دوران جنگ تحمیلی با وزنی بالغ بر ۵ هزار و ۵۰۰ تن طی فروردین ماه سال جاری از آبراه استراتژیک خورموسی به طور کامل خارج سازی و به ساحل منتقل شد.
به گزارش مارین نیوز، معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اعلام اتمام آخرین مراحل خارج سازی مغروقه "APJ AMBIKA" و ارسال گزارش فنی این عملیات اظهار داشت: فرآیند خارج سازی مغروقه طی مدت ۱۵ روز عملیاتی با رعایت کلیه اصول ایمنی و زیست محیطی خارج سازی شد که در نوع خود سریع ترین عملیات سالویج مغروقه ها با طول ۱۵۸ متر، عرض ۲۱ متر و ارتفاع ۱۳ متر، در مقایسه با رکورد قبلی که مربوط به مغروقه "ایران حجت" به مدت ۱۶ روز عملیاتی بوده است، به شمار می رود. 
محمدعلی علایی افزود: کاهش ریسک مغروقه های مذکور برای ایمنی دریانوردی و محیط زیست، حذف کانون خطر، ارتقاء ایمنی تردد کشتی های تجاری در آبراه استراتژیک خورموسی و کاهش هزینه های حمل از دیگر اهداف این عملیات است. این پروژه افزایش ضریب ایمنی و سرعت ترافیک در آبراه خورموسی و همچنین سهولت دسترسی به بندر امام خمینی (ره) را که منجر به حرکت این منطقه به سوی توسعه پایدار می شود، به دنبال خواهد داشت. 
یادآور می شود، این اداره کل به نمایندگی از ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره)، فرآیند برگزاری مزایده لاشه مغروقه ها را با اکران مزایده لاشه مغروقه "لوئیز۱" آغاز کرده است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: