تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۲۲۱
تعداد بازدید: ۱۵۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴
در سفر به استان گیلان به مناسبت روز 29 فروردین مطرح شد؛
رئیس سازمان صنایع دریایی با اشاره به اینکه تحریم ها زمینه ای برای تبدیل چالش ها به فرصت بود، گفت: امسال به منظور تحقق شعار سال، تلاش است تا با تقویت تولید شناورهای داخلی از کالای ایرانی حمایت شود و توان‌، ظرفیت و دانش ایرانی امروز قابلیت رفع تمامی نیازهای دریایی کشور و منطقه را دارد.
به گزارش مارین نیوز، رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع در حاشیه سفر به شهرستان انزلی اظهار کرد: سازمان صنایع دریایی ماموریت های مختلفی در خصوص ساخت شناورهای مختلف نظامی و غیرنظامی دارد و ساخت ده ها شناور در سال جدید، در دستور کار این سازمان قرار دارد که در زمان مناسب اطلاع رسانی خواهد شد.
امیر دریادار امیر رستگاری یادآور شد: سازمان صنایع دریایی مکلف شده که تولید شناورهایی با فناوری های روز دنیا را برای برخی از بهره برداران صنایع دریایی مانند سازمان بنادر و دریانوری در دستور کار قرار دهد ضمن اینکه درحال حاضر ساخت چند شناور با استفاده از ارتباطات بین المللی با چند شرکت خارجی برای سازمان بنادر و دریانودی در دست اقدام است.
معاون وزیر دفاع گفت: در فضای پس از برجام، اقدامات خوبی در حوزه صنایع دریایی کشور انجام شده و برقراری ارتباط با چند شرکت اروپایی، بخشی از دستاوردهای برجام است.
وی با اشاره به اینکه تحریم ها زمینه ای برای تبدیل چالش ها به فرصت بود، تصریح داشت: در دوران تحریم مجبور بودیم امکانات لازم را با طراحی و فکر ایرانی تولید کنیم و همین امر، موجب افزایش توانمندی و دانش متخصصان ایرانی شد و فعل خواستن را به توانستن تبدیل کردیم. دریادار رستگاری تاکید داشت: امروز کشور درشرایطی قرار دارد که متخصصان آن در همه زمینه ها از دانش و توانمندی بالایی برخوردارند و لازم است با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب، بیش از پیش از کالای ایرانی و تولیدات داخلی حمایت شود.
همچنین رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع در دیدار با مصطفی سالاری استاندار گیلان، اظهار داشت: کاوشگر دریایی، یدک کش، قایق پرنده، شناورهای گردشگری و امداد و نجات و بسیاری از ادوات نظامی و غیرنظامی اعم از موتور و کابل‌های دریایی و زیردریایی از جمله محصولاتی است که توسط 10 مجموعه صنایع دفاعی در کشور تولید می شود.
معاون وزیر دفاع با اشاره به وجود توانمندی در حوزه صنایع دریایی، گفت: وجود این توانمندی و تخصص ها به خودکفا شدن در بخش های مختلف این صنعت کمک می کند.
وی همچنین در ادامه به وجود مجموعه صنایع دریایی شهید تمجیدی در استان گیلان و تولید ناوشکن و موشک انداز نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در این مجموعه نیز صنایع مختلف مورد نیاز در حوزه دریایی استان گیلان ساخته می شود.
امیر رستگاری  در ادامه از رونمایی از نخستین موتور دیزلی ملی ساخت متخصصان صنایع داخلی خبر داد و گفت: این محصول اوایل خرداد ماه امسال رونمایی می شود. 
رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع همچنین در دیدار با مدیرعامل منطقه آزاد انزلی با اشاره به اینکه سرعت پیشرفت و تحولات منطقه آزاد انزلی بسیار مناسب است، اظهار داشت: توسعه گردشگری دریایی موجب افزایشفرصت‌های شغلی و کسب و کار در سطح استان گیلان می‌شود. 
وی با اشاره به اینکه سازمان صنایع دریایی از چند سال اخیر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را با تکیه بر تولید محصولات داخلی به طور ویژه دنبال می‌کند، گفت: سازمان صنایع دریایی به منظور توسعه همکاری‌ با منطقه آزاد انزلی در راستای توسعه گردشگری دریایی  آمادگی کامل دارد.
امیر دریادار رستگاری یکی از مزایای مهم منطقه آزاد انزلی را نزدیکی این منطقه به صنایع دریایی شهید تمجیدی بندرانزلی عنوان کرد و افزود: صنایع دریایی شهید تمجیدی بندرانزلی برای ارائه خدمات، تعمیر و سرویس به انواع شناورها و رفع نیازهای تعمیراتی در این منطقه به عنوان یک صنعت فعال آماده ارائه خدمات است.
وی با اشاره به اینکه جهت تولید محصولات بومی، ایجاد اشتغال و ثروت مذاکراتی با ارگان‌ها و دستگاه‌های مختلف بهره‌بردار در حوزه دریایی صورت گرفته است گفت: امسال به منظور تحقق شعار سال، تلاش است تا با تقویت تولید شناورهای داخلی از کالای ایرانی حمایت شود.
رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع با اشاره به اینکه یکی از اهداف این سازمان در حوزه گردشگری در خزر، ساخت شناورهای کامپوزیت، آلومینیومی و مسافربری است، گفت: با توجه به توانمندی موجود در سازمان صنایع دریایی می توانیم قراردادهایی را برای ساخت و تولید شناورها داشته باشیم. 
وی با اشاره به اینکه تفاهم‌نامه ساخت شناورهای دریایی منطقه آزاد انزلی با سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع منعقد شد خاطرنشان کرد: تلاش است تا گردشگران داخلی و خارجی در دریای خزر با استفاده از شناورهای ایرانی از ظرفیت‌های دریای خزر بهره‌مند شوند.
وی اظهار کرد: مذاکرات مختلفی با سازمان محیط زیست در زمینه ساخت شناورهای قابل استفاده در تالاب در حوزه گردشگری دریایی صورت گرفته است.
معاون وزیر دفاع و رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع افزود: اقدامات خوبی در این راستا صورت گرفته و طرح های خوبی ارائه شده که یکی از این طرح ها استفاده از شناورهایی است که با استفاده از نیروی خورشید و رانش الکتریکی انرژی شان تامین می شود و کاملا پاک است. 
امیر دریادار رستگاری با تاکید بر اینکه با توجه به مذاکرات صورت گرفته با منطقه آزاد انزلی تلاش است تا امسال ساخت انواع شناورها در منطقه آزاد انزلی آغاز شود تصریح کرد: توان‌، ظرفیت و دانش ایرانی امروز قابلیت رفع تمامی نیازهای دریایی استان، کشور و منطقه را دارد. 
رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: این قابلیت به دست توانمند متخصان داخلی محقق می‌شود و تلاش است تا بستر توسعه برای تولیدکنندگان داخلی فراهم شود. 




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: