تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۲۲۴
تعداد بازدید: ۱۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵
بعد از حدود چهار روز تلاش گسترده تیم های جست و جوی شرکت نفت فلات قاره ایران، پیکر خلبان بالگرد سانحه دیده در آب های خلیج فارس پیدا شد و جستوجو برای پیدا کردن آخرین مفقودی ادامه دارد.
به گزارش مارین نیوز، به کمک روبات پیشرفته زیردریایی (ROV) و جست‌و‌جوی دقیق و نقطه‌ به‌ نقطه حوالی محل حادثه، دیروز پیکر یکی از سرنشینان ناپدید شده بالگرد سقوط کرده در آب‌های خلیج‌فارس پیدا شد و به سکو انتقال یافت.
در پی این حادثه در مجموع هفت شناور جست و جوگر شامل شناورهای تندرو، تدارکاتی و غواصی تحت اجاره شرکت نفت فلات قاره، همچنین شناورهای ناجی سازمان بنادر و دریانوردی و سپاه به محل حادثه اعزام شدند که در عملیات جست و جو پیکرهای دو نفر از سرنشینان از آب گرفته شد و خلبان دوم بالگرد نیز که مجروح شده بود به بیمارستان منتقل شد. 
با ادامه جست و جوها امدادگران توانستند پیکر علی فتاحی خلبان بالگرد را دیروز در 53 مایلی جنوب شرقی جزیره کیش و نزدیک سکوی نفتی رشادت پیدا کنند ولی تلاش برای یافتن دومین سرنشین ناپدید شده بالگرد با وجود شرایط نامساعد جوی و طوفانی بودن دریا ادامه دارد. 
مدیرکل بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری گفته است: پس از گفت و گو با کمک خلبان و بالا آمدن لاشه بالگرد بل 212، در مدت دو هفته علت سانحه اعلام میشود.
حسن رضایی فر درباره زمان بالا آوردن لاشه بالگرد افزوده: تاکنون دوبار لاشه پیدا شده که یکبار کابل پاره شده و در نتیجه لاشه 10 مایل دور شد و در حال حاضر نیز کشتی‌ها این بالگرد را پیدا کرده‌اند و با کابل در حال کشیدن آن به سمت اسکله هستند. به‌دلیل اینکه اکنون دریا طوفانی است، نزدیک شدن کشتی‌ها به سکو خطرناک است و هر زمان مدیریت بحران مناسب دید، لاشه را به سکو انتقال می‌دهند.


مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران نیز که در محل سانحه (سکوی رسالت در ٥٠ مایلی جزیره لاوان) حضور دارد، در تشریح جزییات این حادثه گفته است: در ساعت ۲۰ و ۱۵ دقیقه روز سه‌ شنبه ۲۸ فروردین‌ ماه، یک فروند بالگرد بل ۲۱۲ شب‌پ رواز مجهز به سیستم FULL IFR به همراه خلبانان ماهر دارای مدرک ATPL هلی‌کوپتر متعلق به شرکت هلی‌ کوپتری ایران (در اجاره شرکت نفت فلات قاره ایران) و تاییدیه پرواز از سازمان هواپیمایی کشوری برای انتقال یکی از کارکنان سکو که دچار عارضه قلبی شده بود به همراه سه نفر سرنشین از منطقه عملیاتی لاوان به سمت سکوی رسالت اعزام شد. 
حمید بورد افزوده: این بالگرد در ساعت ۲۰ و ۴۵ دقیقه پس از سوار کردن بیمار و یک نفر همراه، در مجموع با پنج نفر سرنشین، سکو را به مقصد جزیره کیش ترک می‌کند که متاسفانه در فاصله تقریبی کمتر از یک مایل از سکو در ساعت ۲۰ و ۵۰ دقیقه به درون آب سقوط می‌ کند.
وی در پاسخ به پرسشی درباره وضع سرنشینان بالگرد عنوان نموده: خوشبختانه کارکنان فداکار و زحمتکش سکوی رسالت با کمک قایق نجات سکو به همراه شناور آماده‌ باش «ماکان ۲» با وجود شرایط بد جوی بلافاصله در موقعیت حاضر و موفق شدند سه تن از سرنشینان بالگرد سانحه‌ دیده را از آب بیرون بکشند که خوشبختانه حال یکی از آنان مساعد بود اما متاسفانه دو نفر دیگر فوت کرده بودند. در این راستا جست‌ و جو و تلاش برای یافتن سرنشین باقیمانده با توجه شرایط نامساعد جوی و مواج بودن دریا ادامه دارد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: