تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۲۳۳
تعداد بازدید: ۱۶۵۲
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱
نیروی دریایی چین در اقدامی که از سوی تایوان «قدرتنمایی» توصیف شده، در اقیانوس آرام رزمایش دریایی برگزار کرد.
به گزارش مارین نیوز، چین با برگزاری رزمایش دریایی در اقیانوس آرام و شرکت چند فروند ناوشکن و نیز تنها ناو هواپیمابر خود، در برابر تایوان قدرتنمایی کرد.
به نوشته «خبرگزاری فرانسه»، نیروی دریایی چین روز شنبه اعلام کرد که تنها ناوهواپیمابر این کشور  همراه ۲ فروند ناوشکن برای سنجش قدرت نظامی یگان‌های تابعه تمرین‌های آفندی و پدافندی را برگزار کردند.


این رزمایش در منطقه شرق آبراه «باشی» بین تایوان و فیلیپین از چهارشنبه گذشته آغاز شد.
در تصاویر منتشر شده از جدیدترین رزمایش چین، جنگنده‌های «جی -۱۵» این کشور منتظر برخاستن از ناوهواپیمابر «لیائونینیگ» هستند.
دولت تایوان، بعد از این‌که هواپیماهای جاسوسی و بمب‌افکن‌های چینی پنجشنبه گذشته اطراف تایوان به پرواز درآمدند و نیروی دریایی چین نیز در رزمایش خود از مهمات واقعی استفاده کرد، پکن را به قدرت نمایی نظامی متهم کرد.
این در حالی است که چین گشت‌زنی‌های خود را در اطراف تایوان و فشار دیپلماتیک را بر این کشور بیشتر کرده است.


چین موضوع «تایوان» را مهم‌ترین و حساس‌ترین موضوع بین خود و آمریکا می‌داند. این در حالی است که کنگره آمریکا در سپتامبر ۲۰۱۸ قانونی را تصویب کرد که به موجب آن کشتی‌های این کشور و تایوان می‌توانند از بنادر همدیگر دیدار نمایند.
چین، حکومت تایوان را غیرقانونی دانسته و خواهان بازگشت این سرزمین به خاک اصلی چین است و آمادگی خود را برای استفاده از نیروی نظامی در صورت لزوم اعلام کرده ‌است.


منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: