تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۲۳۶
تعداد بازدید: ۱۱۴۴
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱
شرکت ORG نروژ، نتایج مطالعات خود در میدان سردار جنگل و سه بلوک اکتشافی ۲۴، ۲۶ و ۲۹ کاسپین را در حضور نمایندگان شرکت ملی نفت ایران ارائه داد و به تبیین رئوس نتایج مطالعات و پیشنهادهای خود در زمینه فعالیت‎های توسعه‌ای در کاسپین و بازسازی سکوی نیمه‎شناور امیرکبیر پرداخت.
به گزارش مارین نیوز، نشست ارائه و بررسی نتایج مطالعات شرکت ORG نروژ در میدان سردار جنگل و بلوک ‎های اکتشافی 24، 26 و 29 دریای کاسپین، (شنبه، اول اردیبهشت ماه) با حضور مدیران ارشد این شرکت نروژی، معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران، مدیرعامل شرکت نفت خزر و دیگر نمایندگان حاضر از مجموعه شرکت ملی نفت ایران برگزار شد و ORG به تبیین رئوس نتایج مطالعات و پیشنهادهای خود در زمینه فعالیت ‎های توسعه‌ ای در کاسپین و بازسازی سکوی نیمه ‎شناور امیرکبیر پرداخت.
بر اساس این گزارش، شرکت ملی نفت ایران و ORG نروژ، دهم آبان ماه پارسال تفاهم‌ نامه‌ ای امضا کردند که بر مبنای آن مطالعه میدان سردار جنگل و بلوک‌ های اکتشافی ٢٤، ٢٦ و ٢٩ دریای کاسپین در دستور کار شرکت نروژی قرار گرفت و این شرکت در کمتر از 6 ماه، نتایج مطالعات خود را به شرکت ملی نفت ایران ارائه کرد.
مدیران شرکت ORG نروژ در این نشست، به حجم زیاد ذخایر هیدروکربوری موجود در بلوک ‎های مورد مطالعه اشاره کردند و ضمن ارائه پیشنهاد بازسازی سکوی امیرکبیر، خواستار همکاری با ایران برای انجام فعالیت ‎های توسعه‎ ای در کاسپین شدند.
معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران در این نشست، با اشاره به نتایج مطالعات انجام شده از سوی شرکت ORG، عنوان کرد: این مطالعات در فاز نخست به پایان رسیده و تکمیل این مطالعات و مشخص شدن هرچه بیشتر ابعاد و ویژگی‎ های مخزن، می‎ تواند شرکت ملی نفت را در تصمیم ‎گیری و تعریف راهبرد درست در این منطقه راهبردی یاری دهد.
غلامرضا منوچهری  تجربه شرکت های نروژی در آب‎ های عمیق و مشارکت ORG نروژ با دیگر شرکت های بین ‎المللی را حائز اهمیت برشمرد و گفت: این موضوع، زمینه را برای انتقال بهتر فناوری‎ها و تجارب به کشورمان مساعد می‎کند.
منوچهری با بیان این‎که کارگروهی به منظور بررسی و پیشبرد مذاکرات با ORG تشکیل خواهد شد، ابراز امیدواری کرد که پیشبرد این مذاکرات به اتخاذ تصمیمی درست برای پیگیری فعالیت‎ های توسعه ‎ای در کاسپین منتهی شود.
وی با اشاره به توافق اخیر ایران و آذربایجان در حوزه کاسپین که به پشتوانه حمایت‎ های وزیر نفت و تلاش ‎های مدیرعامل شرکت نفت خزر حاصل شد، همکاری با کشورهای همسایه در حوزه کاسپین را نیز حائز اهمیت برشمرد و برای شرکت نفت خزر، روزهای پرکارتر و بهتری را در آینده متصور شد.
مدیرعامل شرکت نفت خزر نیز در این نشست با اشاره به رئوس پیشنهادهای شرکت ORG نروژ، بر ضرورت بازسازی هرچه سریعتر سکوی امیرکبیر و همچنین استفاده از فرصت ‎های جذب سرمایه برای توسعه در کاسپین تاکید کرد و خواستار تسریع در فرآیند بررسی پیشنهادهای ORG نروژ به منظور استفاده بهینه از فرصت‎های موجود شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: