تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۲۳۷
تعداد بازدید: ۱۲۰۵
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵
معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران از رونمایی از کارت هوشمند صیادی بانک اطلاعاتی جامع اتحادیه سراسری صیادان برای نخستین‌بار در کشور و در بندرلنگه خبر داد.
به گزارش مارین نیوز، معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران در بازدید از بنادر صیادی غرب هرمزگان در جمع نمایندگان شرکت‌های تعاونی صیادی شهرستان بندرلنگه در محل فرمانداری این شهرستان، با اشاره به اینکه برای نخستین‌بار در کشور کارت هوشمند بانک اطلاعاتی جامع اتحادیه سراسری صیادان در بندرلنگه رونمایی می‌شود، ‌‌‌‌اظهار داشت: ‌شغل صیادی صرفا محدود و مختوم به صید نمی‌شود در فروش ماهی بعد از صید هم معطوف می‌شود.


شاپور کاکولکی افزود: شرکت‌های موجود در مناطق غیرساحلی از  خرید و فروش ماهی برای تجارت و سودآوری بیشتر استفاده می‌کنند، مناطق ساحلی و صیادان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های دریا و ساحل باید در سیستم آنلاین خرید و فروش ماهی ورود کنند و پیشرفت چشمگیری نسبت به دیگر شرکت‌ها داشته باشند.
وی تصریح کرد: سیستم آنلاین یکی از شغل‌های بسیار پر درآمدی است که برای  200 تا 300 نفر را به طور مستقیم و غیرمستقیم اشتغال‌زایی انجام می‌دهد که می‌توان از این روش برای اشتغال‌زایی و سودآوری صیادان استفاده کرد.
معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات بیان داشت: ظرفیت پرورش ماهی در قفس یکی از ظرفیت‌های پر درآمد است که توجه‌ای به آن نشده است، صیادان و کسانی که در مناطق ساحلی زندگی می‌کنند می‌توانند در این عرصه ورود پیدا کنند و زمینه اشتغال‌زایی جوانان را انجام دهند و باعث رونق صیادی در این مناطق شوند.


گفتنی است، در حاشیه این مراسم از کارت هوشمند صیادی با حضور دکترکاکولکی معاون سازمان شیلات ایران و مهندس شریفی نماینده مردم غرب استان در مجلس شورای اسلامی و مهندس بهاری فرماندار بندرلنگه رونمایی شد و به صورت نمادین به نماینده صیادان اهداء شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: