تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۲۳۸
تعداد بازدید: ۱۳۱۴
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱
نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش قدرت موتور شناورهای صیادی به دلیل افزایش عمق صیدگاه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و از مطالبات بحق است که پیگیری‌های لازم جهت انجام این امر در حال اجراست.
به گزارش مارین نیوز، نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در حضور معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران و جمعی از صیادان شهرستان بندرلنگه، اظهار داشت: صید نامتعارف و غیرمجاز و بیش از اندازه در این منطقه از مشکلات و دغدغه‌های اصلی صیادان این منطقه است که احتمام جدی و عملی مسؤولان در جهت رفع این مشکل را می‌پذیرد.
ناصر شریفی افزود: مشکلات، مطالبات و درخواست‌های جامعه صیادی در کل کشور مشابه هم هستند که یکی از این مشکلات در بخش شناورهای دریایی و افزایش قدرت موتور شناورهای دریایی است که جلسات در این راستا با مسؤولان کشوری و استانی صورت گرفته است که به دلیل اهمیت ویژه آن پروژه‌های زمان‌بر و پرهزینه است.
وی یادآور شد: افزایش قدرت موتور به دلیل افزایش عمق صیدگاه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است امروزه صیادان برای صید به 50 یا 60 مایلی دریا می‌روند که این امر ملزم تجهیزات کافی از جمله افزایش قدرت موتور شناورهاست که از مطالبات بحق است که پیگیری‌های لازم جهت انجام این امر در استان در حال اجراست.
شریفی گفت: قرار بر این شده است که اداره کل شیلات استان هرمزگان با همکاری شیلات استان هرمزگان در جهت تقویت موتور شناورها پیگیری لازم را انجام دهند و در شورای تامین استان مطرح سازند.
نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: از دیگر مطالبات جامعه صیادی و دغدغه‌های مسؤولان این بخش، اعطای تسهیلات کم‌بهره برای خرید ادوات صیادی برای جامعه صیادان، ارتقاء بیمه ملوانان لنج‌های صیادی از 4 به 8 نفر و قایق‌های صیادی از 2به 4 نفر و قرار گرفتن شغل صیادی در زمره شغل‌های سخت و زیان بار که مسؤولان در سازمان شیلات ایران و سازمان  کار و تعاون و رفاه اجتماعی کشور پیگیر مطالبات بحق و درست جامعه صیادان هستند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: