تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۲۴۵
تعداد بازدید: ۲۰۱۷
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳
مدیرعامل شرکت دانش بنیان دریا پردازشگران سورین طبرستان گفت: بسیار قابل تامل است که ساخت شبیه ساز پل فرماندهی كشتی نسبت به نمونه خارجی آن نه تنها هیچ ضعفی نداشته بلکه برتری هایی نیز دارد و ضمن جلوگیری از خروج ارز، دغدغه پشتیبانی و خدمات را مشابه سال های تحریم نخواهیم داشت.
به گزارش مارین نیوز، پیرو فرمایشات و رهنمودهای متفكرانه و راهبردی مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید ملی و اشتغال زایی دو نفر از جوانان و نخبگان كشور در زمان تحریم های ظالمانه پس از سالها تحقیق و تلاش در یكی از شهرستانهای استان مازندران به موفقیت های بزرگی دست یافته كه طی آن قادر به بومی سازی، ساخت و تولید شبیه ساز پل فرماندهی كشتی شدند. 
مدیرعامل شرکت دانش بنیان دریا پردازشگران سورین طبرستان در گفتگو با خبرنگار این رسانه اظهار داشت: با ثبت اختراع (۹۳۳۷۸) این دستاورد بزرگ، این شرکت در جهت تجاری سازی این محصول تاسیس شده و از بهمن ماه سال 1396 با کارشناسی های به عمل آمده جزء شرکت های دانش بنیان در حوزه دریایی معرفی گردید.
خلیل پناهی افزود: پس از کارشناسی های به عمل آمده و بازرسی های صورت گرفته و تایید از جانب موسسه رده بندی داخلی برای این محصول ساخت ایران و با اعلام خبر کسب این موفقیت به مراکز آموزشی ذیربط طرح پایلوت این محصول مورد بازدید و تشویق بسیاری از اساتید و مدرسین حوزه آموزش دریایی کشور، متخصصین و کارشناسان زبده نیروهای مسلح دریایی قرار گرفته که ضمن تایید کارایی و همپایی این دستاورد با نمونه خارجی در خصوص توسعه این شبیه ساز در ابعاد نظامی، متخصصین نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران مواردی را درخواست نموده که بر اساس درخواست و رهنمودهای آن عزیزان، این شرکت با توسعه و بروز رسانی های درخواستی تمامی خواسته ها را عملیاتی و در این راستا صنعت دریایی کشور را در زمینه های تجاری و نظامی بی نیاز نموده است.
وی گفت: تا به امروز شرکت دانش بنیان دریا پردازشگران سورین طبرستان موفق گردیده تا در سه کلاس متفاوت نسبت به ساخت و تولید شبیه ساز پل فرماندهی به شرح ذیل اقدام نماید :

1- مدل TITAN-S1 
در این مدل از شبیه ساز با طراحی سناریوهای پیچیده و با ارائه مهمترین بنادر ، شناورها و دسترسی به تمامی ماژول های پل فرماندهی میتوان عملیات مربوط به مانور ، هدایت و ناوبری کشتی را در شرایط جوی و محیطی متفاوت با ارائه تصویر 270 درجه برای پل اصلی و تصویر 180 درجه برای پل های فرعی  شبیه سازی نمود. همچنین قابلیت افزودن پل های (شناورهای) فرعی تا حداکثر 6 پل به سناریو وجود داشته که مورد استفاده های تجاری و نظامی قرار میگیرد.

2- مدل TITAN-S2 
این مدل از شبیه ساز که بصورت یک کنسول قابل حمل می باشد تمامی ماژول های مدل TITAN-S1  را داشته و تفاوت اصلی آن عدم پردازش تصویر 270 درجه بوده که فقط با سه نمایشگر محدوده 90 تا 180درجه ای را پوشش میدهد البته از طریق کنترلر های هدایت قابلیت چرخش 360 درجه ای تصویر محیط اطراف فراهم شده است.
این مدل بهینه از نظر اقتصادی مناسب برای هنرستان های دریایی ، موسسات و آموزشکده های دریایی تجاری یا نظامی است که برای افزایش مهارت و آموزش دریانوردان طراحی گردیده است.

3- مدل TITAN-S3
ایجاد یک شبکه سمعی بصری با حداکثر 10 پل (شناور) بطور همزمان در مدل Desktop . این محصول  به عنوان  شبیه ساز ECDIS  و GMDSS شناخته میشود که مطابق با استاندارد های روز دنیا به همراه تصویر و قابلیت هدایت از طریق CONNING ارائه می گردد. در این مدل هر پل دارای ماژول های Visualization - GMDSS  - ECDIS - RADAR\ARPA و CONNING میباشد.


پناهی در ادامه افزود: اما در کنار تمامی این موفقیت های حاصل شده که نشان از عزم راسخ جوانان و توانمندی نوابغ ایرانی دارد، بسیار قابل تامل است که ارزش این محصول نسبت به نمونه خارجی آن نه تنها هیچ ضعفی نداشته بلکه برتری هایی نیز دارد. تنها 30 درصد قیمت مشابه خارجی است و از خروج میلیون ها دلار ارز از کشور جلوگیری نموده و دغدغه پشتیبانی و خدمات را مشابه سال های تحریم نخواهیم داشت و منبعد این امور تماما در تخصص جوانان این مرز و بوم می باشد.
وی خاطرنشان کرد: این شرکت دانش بنیان اخیرا در زمینه نظامی موفقیت هایی داشته که قطعا معدود کشورهای سازنده خارجی، این فناوری و تکنولوژی ها را در اختیار نیروهای مسلح ایران قرار نخواهند داد و باعث افتخار است که این خدمات زین پس در کشور قابل ارائه و بهره برداری خواهد بود.
مدیرعامل شرکت دانش بنیان دریا پردازشگران سورین طبرستان در پایان ضمن تشکر از صندوق نوآوری و شکوفایی و ستاد توسعه صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری که از شرکت های دانش بنیان حمایت و به مشتریان محصولات دانش بنیان تسهیلات ویژه با شرایط بسیار مناسب جهت خرید اعطا می نماید، گفت: امید است در سال حمایت از کالای ایرانی شاهد شکوفایی اقتصادی و نوآوریهای علمی بیشتری باشیم. انشاء ا...

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: