تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۲۴۸
تعداد بازدید: ۱۱۲۴
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵
چهار مهندس فلسطینی متخصص مکانیک در نوار غزه برای مقابله با محاصره این منطقه توسط ارتش رژیم صهیونیستی با استفاده از امواج دریا انرژی برق تولید می کنند.
به گزارش مارین نیوز از روزنامه فرا منطقه ای القدس العربی، مشتهی عیسی یکی از مهندسان این طرح گفت که چهار مهندس فلسطینی قوانین علمی تاسیس طرح تولید برق از طریق امواج دریا را در راستای تلاش برای حل بحران شدید برق در نوار غزه پایه گذاری کردند. 
وی افزود: مهندسان مذکور با طراحی نمونه کوچکی از طرح خود توانستند موفقیتی در زمینه روشنایی چند لامپ الکتریکی روی پایه چوبی که در بندر شهر غزه آویزان شده بود، دست یابند. 
مهندسان و اساتید دانشگاه اسلامی غزه دیروز این طرح را عملیاتی و در بندر غزه راه اندازی کردند. 


مشتهی افزود: تولید برق از طریق چهار بخش شناور، بازوی هیدروالکتریکی، چرخه روغن و مدار کنترل انجام می شود. 
وی تاکید کرد که مخازن شناور در آب، انرژی ذخیره شده در امواج (انرژی جنبشی) را به دست می آورند و انرژی تولید شده به بخش هیدرولیک منتقل می شود که به نوبه خود انرژی را به برق تبدیل می کند.

لازم به ذکر است، نوار غزه از سال 2006 تاکنون در محاصره کامل نظامیان رژیم صهیونیستی قرار دارد و این رژیم از ورود هرگونه سوخت، موادغذایی و دارو به این منطقه جلوگیری می کند و چهار مهندس فلسطینی درصدد تامین بخشی از انرژی برق مورد نیاز بیش از دو میلیون شهروند هستند که به دلیل محاصره غزه از سوی ارتش رژیم صهیونیستی با کمبود انرژی مواجه هستند.


منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: