تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۲۶۳
تعداد بازدید: ۵۴۲۸
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶
مدیر پروژه فاز ٢ و ٣ طرح توسعه بندر رجایی گفت: بندر شهید رجایی برای پهلوگیری بزرگترین کشتی های جهان آماده سازی می شود.
به گزارش مارین نیوز، مدیر پروژه فاز ٢ و ٣ طرح توسعه بندر رجایی درباره آخرین وضعیت مرحله اول و دوم پروژه فاز ۳ این بندر، بیان داشت: طرح توسعه ای بندر شهید رجایی در سه فاز مدنظر قرار گرفته است که در مورد فاز ۳ صورت جلسه مرحله اول آن جهت بهره برداری به اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان تحویل داده شده است و در حال رفع نقص آن هستیم.
مهدی عباسپورآذر عنوان کرد: فاز اول طرح توسعه ای بندر شهید رجایی مربوط به پیشانی بین حوضچه ۲ و ۳ بود که با ظرفیت کانتینری ۱۲ هزار TEU و طول ۸۷۰ متر، ۱۰ سال قبل به بهره برداری رسید. بر این اساس فاز ۲ این طرح توسعه ای مربوط به یال های شرقی و غربی حوضچه ۲ و ۳ و فاز سوم نیز مربوط به یال غربی حوضچه ۳ است.
عباسپورآذر ادامه داد: فاز ۲ طرح توسعه بندر شهید رجایی در فواصل زمانی مختلف طی چند سال گذشته به بهره برداری رسیده است و تنها رفع نقص مربوط به ۴۰۰ متر از اسکله باقی مانده است که در حال انجام است.
مدیر پروژه فاز ۳ و  ۲ طرح توسعه بندر شهید رجایی با بیان اینکه فاز ۲ بندر شهید رجایی تقریبا ۲۲۰۰ متر اسکله است که در مقاطع زمانی مختلف افتتاح شده است، گفت: در قالب ۲۵ درصد از قرارداد این فاز، ۲۸۵ متر به ۱۲۰ متر برگشتی از اسکله مربوطه، مدنظر قرار گرفت تا در مجموع ۴۰۰ متر اسکله در شمال حوضچه سوم به عنوان مرحله اول پروژه فاز ۳ ایجاد شود که این پروژه در دهه فجر سال گذشته افتتاح شد.
وی افزود: مرحله دوم فاز ۳ طرح توسعه بندر شهید رجایی شامل ۱۴۰۰ متر اسکله جدید است که توسط رییس جمهوری در اسفندماه سال گذشته کلنگ زنی شد.
عباسپور آذر با اشاره به اینکه ظرفیت اسکله های قبلی تا ۱۰ هزار TEU بود، خاطرنشان کرد: ظرفیت کانتینری اسکله های جدید در مرحله دوم فاز سه طرح توسعه بندر شهید رجایی TEU ۱۸۴۰۰ است و سه پست اسکله با آبخور ۱۷,۵ متر مدنظر قرار گرفته است. ظرفیت ایجاد شده زمینه را برای پهلوگیری بزرگترین تیپ شناورهای رایج دنیا فراهم می کند.
وی خاطرنشان کرد: پس از کلنگ زنی به منظور ساخت این پروژه در حال طی تشریفات تحویل زمین و مقدمات آغاز پروژه است.این پروژه ظرف مدت سه ماه به مرحله بهره برداری خواهد رسید.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: