تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۲۷۰
تعداد بازدید: ۱۳۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲
در جریان سفر الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان به انگلیس روز پنجشنبه قرارداد اکتشاف یک میدان انرژی در دریای کاسپین بین شرکت دولتی نفت جمهوری آذربایجان ( سوکار ) و شرکت بریتیش پترولیوم به امضا رسید.
به گزارش مارین نیوز از سایت شرکت دولتی نفت جمهوری آذربایجان (سوکار)، مراسم امضای قرارداد اکتشاف میدان انرژی D230 در کاسپین با حضور الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان و ترزا می نخست وزیر انگلیس برگزار شد. 


رونق عبد الله اف رئیس سوکار، در مراسم امضای این قرارداد، با اشاره به همکاری دیرینه میان شرکت نفت آذربایجان و بریتیش پترولیوم گفت : این قرارداد بر اساس معیارهای برابری و منصفانه امضا شده و در بهره برداری مشترک و کاملا ثمربخش از ذخایر طبیعی جمهوری آذربایجان نقش مهمی خواهد داشت. 
مدیر اجرایی شرکت بریتیش پترولیوم نیز گفت که این قرارداد برای توسعه میادین انرژی در جمهوری آذربایجان امضا می شود و ازاین پس شاهد تلاش های مشترک بی پی و سوکار جهت تحقیق ظرفیت های موجود در کاسپین خواهیم بود. 
روبرت دادلی افزود: بیش از 25 سال است که بریتیش پترولیوم در منطقه کاسپین فعالیت دارد بر این باوریم که منطقه از ظرفیت های قابل توجه نفت و گاز برخوردار است. 
دادلی اظهار داشت :همکاری با سوکار و دیگر شرکا و انجام اکتشافات زمین شناسی و فعالیت های اقتصادی در جمهوری آذربایجان را ادامه خواهیم داد . 
بر اساس این گزارش، میدان انرژی D230 در 135 کیلومتری شمال – شرق باکو در دریای کاسپین واقع است و 3200 کیلومتر مربع مساحت را دربر می گیرد. 
عمق لایه های حاصل خیز این میدان انرژی 3500 متر پیش بینی می شود و بر اساس قرارداد امضا شده ، بی پی 50 درصد سهم پیمانکاری این طرح انرژی را بر عهده دارد و 50 درصد سهم دیگر این طرح انرژی به سوکار تعلق دارد .


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: