تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۲۷۱
تعداد بازدید: ۱۳۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۳
اعتبار قرارداد کار و لزوم پرداخت دستمزد دریانوردان در زمان اسارت دزدان دریایی در اجلاس کمیته ویژه سه جانبه دولت های عضو کنوانسیون کار دریایی تصویب شد.
به گزارش مارین نیوز، سومین نشست کمیته ویژه سه جانبه دولت های عضو کنوانسیون کار دریایی (MLC ۲۰۰۶)  درمقر سازمان بین المللی کار (ILO) در ژنو برگزار شد. مهمترین دستور کار این دوره از اجلاس کمیته، اصلاح کنوانسیون با هدف حمایت از دریانوردان در بند دزدان دریایی بود که  خوشبختانه پس از چهار روز بحث و تبادل نظر با اکثریت  آرا از جمله رای مثبت ایران به تصویب رسید.
به موجب اصلاحیه یاد شده که به کد پیوست کنوانسیون وارد شد، قراداد منعقده فیمابین مالک کشتی با دریانوردان گروگان گرفته شده توسط دزدان دریایی، تا زمان آزادی ادامه خواهد یافت و معتبر خواهد بود و همچنین  مالک موظف به پرداخت کامل دستمزد ماهیانه و سایر حقوق و مزایای وی به خانواده خواهد شد.
اصلاح کنوانسیون با هدف حمایت از دریانوردان در بند دزدان دریایی، یکی از دستاوردهای مهم کشورهای است که در بخش حمل و نقل دریایی فعال هستند. بدین جهت جامعه بزرگ دریانوردان جهان از جمله دریانوردان ایرانی نگرانی هایشان  ناشی از مخاطرات امنیت دریایی  کمتر خواهد شد.

تصویب ۴ قطعنامه با  نقش پررنگ هیات ایرانی
همچنین در این اجلاس چهار قطعنامه به تصویب رسید که نقش هیات ایرانی در تصویب دو قطعنامه آن بسیار سازنده و موثر بود.
در هنگام طرح و تصویب قطعنامه مربوط به مرخصی خشکی و دسترسی به تسهیلات خشکی دریانوردان، هیات ایرانی بیانیه ای را قرائت  کرد .در این بیانیه پیشنهاد گنجاندن بندی داده شد که مورد پذیرش قرار گرفت.
همچنین در طرح و تصویب قطعنامه مربوط به اصلاح دستورالعمل کنترل و بازرسی اجرای کنوانسیون MLC نظرات کارشناسی هیات ایرانی مورد توجه قرار گرفت.

تجلیل از دریانوردان جانباخته
در این اجلاس عباس توازنی زاده؛ مدیر کل دفتر حقوقی و علی اکبر مرزبان؛ مدیر کل امور دریانوردان و سازمان های تخصصی بین المللی سازمان بنادر و دریانوردی به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران شرکت کردند. همچننین در این اجلاس رضایی نایب رئیس انجمن صنفی دریانوردان ایران نیز به  نمایندگی از دریانوردان حضور داشت.
اجلاس سوم کمیته ویژه سه جانبه دولت های عضو کنوانسیون کار دریایی (MLC ۲۰۰۶) روز جمعه به کار خود پایان داد. سومین اجلاس سه جانبه MLC با حضور نمایندگان ۸۶ کشور،اتحادیه مالکان و شرکت های کشتیرانی معتبر و نماینده دریانوردان ITF، در مقر  سازمان جهانی کار برگزار شد. در اولین روز اجلاس سه جانبه MLC در ILO، در کار گروه دریانوردان  ITF، به احترام شهدای دریانورد سانچی حاضرین در جلسه یک دقیقه سکوت کردند. همچنین در پایان اجلاس روز جمعه، در صحن اصلی اجلاس کمیته از دریانوردان جانباخته تجلیل شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: