تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۲۷۸
تعداد بازدید: ۱۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸
طرح پیمایش خلیج فارس با پاروزنی یک قایقران در مسیر دریایی به طول 1200 کیلومتر با هدف صیانت از نام خلیج فارس و با شعار حمایت از کالای ایرانی با برگزاری یک آیین ویژه همزمان با روز ملی خلیج فارس در جزیره هرمز به پایان رسید.
به گزارش مارین نیوز، مجید غریبی مجری طرح پیمایش خلیج فارس، 11 فروردین ماه پاروزنی خود را در پهنه آب های خلیج فارس از محل یادمان شهدای والفجر 8 در کرانه اروندرود و بندر خرمشهر آغاز کرد. این رویداد، عصر روز 10 اردیبهشت همزمان با روز ملی گرامیداشت خلیج فارس در بندر هرمز و یادمان شهدای خلیج فارس به پایان رسید.


این قایقران قهرمان پس از 1200 کیلومتر (650 مایل دریایی) پاروزنی در آب های خلیج فارس طی یکماه اخیر در آب های سه استان خوزستان، بوشهر و هرمزگان، در ایستگاه پایانی با همراهی قایقرانان اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان وارد بندر هرمز شد و مورد استقبال مسئولان، ورزشکاران و مردم جزیره هرمز قرار گرفت.
پس از حضور این قایقران قهرمان و سایر شرکت کنندگان در گلزار شهدای جزیره هرمز و تجدید بیعت با این قهرمانان ملی، مجید غریبی مجری پیمایش خلیج فارس در مراسم اختتامیه این رویداد که در محوطه بندرگاه جزیره هرمز برگزار شد، حضور یافت و طی سخنانی ضمن تشکر و ابراز قدردانی از حمایت های مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی در تهران و سه استان هرمزگان، بوشهر و خوزستان، به تبیین اهداف و شیوه اجرای این طرح پرداخت. 


معاون برنامه ریزی و توسعه منابع سازمان بنادر و دریانوردی نیز به عنوان سخنران اصلی، طی اظهاراتی به بیان اهداف این رویداد مهم ورزشی در کشور پرداخت.
منصور آرامی از مجید غریبی به عنوان یک ورزشکار بسیجی یاد نموده و ارزش کار و تلاش این قهرمان ملی را ستودنی توصیف کرد.
وی خاطرنشان کرد: قایق، پارو و تمامی تجهیزات ورزشی مورد استفاده این قهرمان ملی از محصولات و تولیدات داخلی بوده و این ورزشکار با شعار "حمایت از کالای ایرانی" دل به دریا زد.
آرامی از برنامه ریزی های صورت گرفته به منظور اهداء قایق و پاروی متعلق به این قهرمان به همراه تندیس مربوطه به موزه آستان قدس رضوی در قالب یک سفر زیارتی به مشهد مقدس برای مجری طرح پیمایش خلیج فارس سخن گفت.
شایان ذکر است، در پایان این مراسم و با حضور مسئولان، تندیس ویژه، جایزه نقدی و لوح تقدیر به امضای معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی به این ورزشکار تقدیم شد.
همچنین مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان نیز به عنوان یکی از حامیان این رویداد با اهدای لوح سپاس و تندیش ویژه مورد تقدیر قرار گرفت.






ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: