تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۲۸۰
تعداد بازدید: ۱۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵
شرکت گازپروم روسیه از اتمام کار ساخت بخش آبی شاخه اول خط لوله انتقال گاز از ترکیه به روسیه موسوم به «جریان ترک» خبر داد.
به گزارش مارین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت گازپروم روسیه، با تکمیل کار نصب بخش اتصالات ساحلی کار ساخت شاخه اول خط لوله جریان ترک به پایان خواهد رسید. 


براساس این گزارش، کار ساخت این خط لوله به سرعت در حال انجام است و در مجموع تاکنون یک هزار و 161 کیلومتر از بخش دریایی هر دو شاخه انتقال گاز انجام شده که حکایت از اتمام 62 درصدی طول آن دارد. 
عملیات احداث خط لوله گاز جریان ترک در بسترهای عمیق دریای سیاه توسط شرکت آلسیس و با استفاده از کشتی پایونیرینگ اسپیریت در حال اجرا است.
به گزارش ایرنا، بر اساس توافقنامه ای که سال گذشته میلادی میان مقام های ترکیه و روسیه در استانبول به امضا رسید، مقرر شد تا دو خط لوله گازی که سالانه ظرفیت انتقال 15.75 میلیارد متر مکعب گاز را دارد، احداث شود.
یکی از این دو خط برای انتقال گاز به ترکیه و خط دیگر پس از دریافت تضمین های لازم برای انتقال گاز طبیعی روسیه به اروپا استفاده خواهد شد.
یکی از این خطوط نیاز‌ ترکیه به گاز را تامین می کند و پیش‌بینی می شود در سال 2019 به بهره‌برداری برسد و خط دیگر نیز گاز روسیه را از طریق خاک ترکیه به اروپا منتقل خواهد کرد.
شرکت نفت و گاز روسیه (گازپروم) در سال جاری در پروژه احداث خط لوله گاز طبیعی جریان ترک 42 میلیارد روبل سرمایه گذاری خواهد کرد.
910 کیلومتر از این خط لوله در زیر آب های دریای سیاه احداث خواهد شد و 260 کیلومتر آن نیز در خشکی به اجرا در خواهد آمد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: