تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۲۸۲
تعداد بازدید: ۱۳۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹
استاد اکوبیولوژی دریا گفت: چینی‌ ها با به کار‌گیری کشتی‌ های ایرانی که پرچم ایران بر فراز آنها افراشته است مشغول فعالیت هستند، استفاده از پرچم ایران این شبهه را ایجاد می‌ کند که ایران مشغول صیادی است.
به گزارش مارین نیوز، فعالیت عمده چینی‌ها صید جانبی است؛ ظاهر کار البته درست است اما شیوه صید به‌گونه‌ای است که کف دریا را جارو و همه آبزیان را صید می‌کنند. این کار باعث شکایت و اعتراض صیادان بومی شده، با وجود این، صید ماهیان به این شیوه شدت گرفته است؛ شیوه‌ای که تداوم آن باعث نابودی آبزیان خلیج‌فارس می ‌شود؛ همین حالا هم باعث رکود صید بومیان شده است.
صیادی بی‌رویه شرکت‌های خارجی در خلیج فارس و دریای عمان، یکی از موضوعاتی است که از طرف مردم و مسئولان با واکنش‌های مختلفی همراه بوده است. به خصوص اینکه گفته شده قراردادهایی برای استفاده از تجهیزات روز دنیا در این زمینه امضاء شده است.
در این میان، برخی از افراد می‌گویند بازنشستگانی هستند که در قراردادهای سوری، مجوزهای صیادی خود را در اختیار شرکت‌های چینی قرار داده‌اند اما شیلات این موضوع را رد کرده است.
استاد اکوبیولوژی دریا در گفت‌وگو با همشهری به نابودی منابع آبزی خلیج‌فارس و دریای عمان به بهانه صید خبر داد و اظهار داشت: 5سال پیش، چینی‌ها براساس یک قرارداد تحقیقاتی درباره «ذخایر دریایی» وارد دریای عمان شدند. آنها ابتدا برای تحقیقات خود از تور ترال استفاده می‌کردند که تحت کنترل و نظارت بود اما پس از چندی بر تعداد کشتی‌ها افزوده شد و به بهانه صید فانوس ماهی مشغول صید در دریای عمان شدند. از آن زمان تاکنون چینی‌ها با به کار‌گیری کشتی‌های ایرانی که پرچم ایران بر فراز آنها افراشته است مشغول فعالیت هستند.
محمدرضا فاطمی افزود: استفاده از پرچم ایران این شبهه را ایجاد می‌کند که ایران مشغول صیادی است. صید ضمنی این شیوه صیادی (صید با تور ترال) بسیار بالاست.‌آنها با تغییر شیوه صید، ماهیان یال اسب را که حرام گوشت است صید می‌کنند و به شناورهای مادر تحویل می‌دهند و به این شیوه این ماهیان صادر می‌شود. 
او گفت: فعالیت عمده چینی‌ها صید جانبی است؛ ظاهر کار البته درست است اما شیوه صید به‌گونه‌ای است که کف دریا را جارو و همه آبزیان را صید می‌کنند. این کار باعث شکایت و اعتراض صیادان بومی شده، با وجود این، صید ماهیان به این شیوه شدت گرفته است؛ شیوه‌ای که تداوم آن باعث نابودی آبزیان خلیج‌فارس می‌شود؛ همین حالا هم باعث رکود صید بومیان شده است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: