تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۲۸۹
تعداد بازدید: ۲۳۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱
سازمان بنادر و دریانوردی پس از چند ماه، نتایج بررسی سانحه تصادم کشتی نفتکش "سانچی" با کشتی فله بر "کریستال" را صبح امروز در نشستی خبری اعلام نمود. (به همراه فایل نتایج)
به گزارش مارین نیوز، پس از چند ماه، نتایج کامل بررسی سانحه تصادم کشتی نفتکش سانچی با کشتی فله بر کریستال صبح امروز در نشستی خبری با حضور محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، هادی حق شناس معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، نادر پسنده مدیر کل امور دریایی و رییس هیئت ایرانی کمیته بررسی سانحه کشتی نفتکش "سانچی" با کشتی فله بر "کریستال" در محل ساختمان سازمان بنادر و دریانوردی با حضور اصحاب رسانه تشریح شد.
بر اساس اطلاعاتی که سازمان بنادر ارائه کرده، پس از بررسی‌های طولانی مدت، سرانجام کشورهایی که در بررسی این حادثه حضور دارند برای ارائه علت نهایی حادثه به دو گروه تقسیم شده‌ اند. 
در این رابطه ایران به همراه پاناما و بنگلادش به این نظریه رسیده ‌اند که علت اصلی این حادثه تغییر مسیر کشتی فله بر چینی کریستال ۱۵ دقیقه قبل از حادثه بوده است.
بر اساس اطلاعات اعلام شده کشورهای چین و هنگ کنگ به عنوان دیگر کشورهای حاضر در بررسی این حادثه معتقدند که کشتی سانچی در این اتفاق به عنوان کشتی راه دهنده حضور داشته که باید پیش از برخورد با کشتی چینی تغییر مسیر می‌داده و در این زمینه کشتی کریستال مقصر نیست.
بر اساس گزارش سازمان بنادر و دریانوردی دو طرف روی این موضوع نیز تاکید دارند که هر دو کشتی سانچی و کریستال نتوانسته‌اند به چند بند از قانون کنوانسیون جلوگیری از تصادف دریایی پایبند باشند و مواردی همچون الزام دیده‌بانی کامل از سوی دو طرف و ارزیابی دقیق از شرایط حادثه مسائلی بوده که هیچ یک از دو کشتی حاضر در این سانحه نتوانسته ‌اند آن را اجرایی کنند.


مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در این نشست خبرى، اظهار داشت: در کمتر از ۴ ماه از سانحه نفتکش سانچى و کشتى فله بر کریستال روند رسیدگى به علل بروز حادثه نهایى شد.بر این اساس در مجموع سه جلسه در شانگهاى به مدت ١٠ ساعت با حضور اعضاى کمیته رسیدگى به سانحه سانچى که متشکل از نمایندگان کشورهاى ایران، چین، پاناما، هنگ کنگ و بنگلادش بود برگزار شد.
محمد راستاد با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردى به عنوان مرجع حاکمیتى دریایى به نمایندگى از ایران، تیم رسیدگى خود را مامور کرد تا در فرآیند رسیدگى این تصادم حضور پیدا کند، افزود: از آنجا که ۳۰ خدمه نفتکش سانچی؛ ایرانی و ۲ خدمه از بنگلادش بودند و نفتکش تحت پرچم پاناما و همچنین فله بر کریستال تحت مالکیت هنگ کنگ بود و از طرفی این سانحه در چین اتفاق افتاد، اعضای کمیته رسیدگی به سانحه با حضور نمایندگان کشورهای عنوان شده، شکل گرفت.
راستاد با تاکید بر اینکه رسیدگى به سانحه کشتى نفتکش سانچى و کشتى فله بر کریستال بر مبناى فصل ٧ آیین نامه بین المللى بررسى سوانح دریایى انجام شده است، اظهار کرد: ایران عضو کشورهاى متعهد به کنوانسیون یاد شده است و بر همین اساس در کمیته رسیدگى به سانحه مربوطه حضور داشت.بر این اساس تیمى که از ایران براى حضور در کمیته مربوطه و رسیدگى به روند سانحه حضور داشت، نمایندگى از طرف بنگلادش را نیز بر عهده گرفت.
وی با تاکید بر اینکه امیدوار هستیم، گزارش نهایى سانحه نفتکش سانچى و فله بر کریستال منجر به شفاف شدن همه زوایاى مربوط به سانحه شود، تصریح کرد: ارزیابى دقیق و فنى سانحه بر اساس مستندات صورت گرفت و منجر به نهایى شدن گزارش توسط کشورهاى ذینفع شد.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: