تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۲۹۱
تعداد بازدید: ۱۲۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹
با بهره برداری از سكوی ١٤A، برداشت گاز ترش از نخستین سكوی طرح توسعه فاز ١٤ پارس جنوبی آغاز شد.
به گزارش مارین نیوز، مجری طرح توسعه فاز ١٤ پارس جنوبی همزمان با آغاز برداشت اولیه گاز ترش سكوی ١٤A با اعلام این خبر، اظهار داشت: بهره برداری از این سكو پیش از موعد اعلام شده و با تلاش شبانه روزی تیم كارفرما و پیمانكاران طرح صورت گرفته است.
حمیدرضا مسعودی ظرفیت تولید گاز ترش سكوی ١٤A را ٥٠٠ میلیون فوت مكعب معادل ١٤،٢ میلیون متر مكعب در روز عنوان كرد و افزود: این میزان گاز ترش از طریق یك خط لوله ٣٢ اینچ به بخش خشكی انتقال می یابد. 
وی با اشاره به راه اندازی این خط لوله و همچنین خط انتقال مابین واحد دریافت گاز(U-100) فاز ١٤ و پالایشگاه نهم(فاز ١٢) گفت: در حال حاضر این خط لوله با تلاش كارفرما و شركت های ایزوایكو، شركت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (IDRO) به عنوان لیدر كنسرسیوم و پیمانكاران طرح در وضعیت عملیاتی و مورد بهره برداری قرار گرفته است.
مجری طرح توسعه فاز ١٤ پارس جنوبی ، اولویت بهره برداری از بخش فراساحل طرح ها ، ادامه فعالیت های اجرایی موجود در ساخت ردیف و واحدهای پالایشگاه فاز ١٤ و استفاده از ظرفیت های فراورشی موجود در فاز ١٢ را دلیل انتقال گاز ترش سكوی فاز ١٤ اعلام كرد و افزود: توسعه بخش های باقیمانده در حوزه فراساحل فاز ١٤ پارس جنوبی مطابق برنامه درحال اجرا است، ضمن اینكه فعالیت های توسعه ای در بخش خشكی هم اكنون در مسیر مناسبی به پیش می رود.
طرح توسعه فاز ١٤ پارس جنوبی نخستین طرحی است كه در آغاز سال جاری با بهره برداری از سكوی اصلی خود در بخش فراساحل به تولید گاز ترش  می رسد.
بر اساس اعلام این مقام مسئول در شركت نفت و گاز پارس قرار است سكوی ١٤C به عنوان سكوی اقماری این فاز تا پایان شهریور ماه امسال به مرحله نصب و راه اندازی رسیده و فاز نخست این طرح مشتمل بر تولید یك میلیارد فوت مكعب گاز ترش عملیاتی شود.
طرح توسعه فاز 14 پارس جنوبی به كارفرمایی شركت نفت و گاز پارس با هدف تولید روزانه 56 میلیون و 600 هزار مترمكعب گاز ترش و 75 هزار بشكه میعانات گازی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در حال اجراست.
تولید سالانه بیش از یك میلیون گاز مایع، یك میلیون تن اتان مصرفی واحدهای پتروشیمی و تولید روزانه 400 تن گوگرد از دیگر تولیدات این فاز خواهد بود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: