تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۲۹۵
تعداد بازدید: ۱۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه در ضمائم قراردادهای EPC عنوان شده که پیمانکاران باید برای تأمین تجهیزات خود از سازندگان ایرانی استفاده کنند، گفت: انتظار می رود ۶.۳ میلیارد دلار در سال ۹۷ برای تأمین تجهیزات سرمایه گذاری شود.
به گزارش مارین نیوز، مدیرعامل شرکت نفت ایران در حاشیه بازدید از بیست و سومین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی که صبح امروز (۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷) آغاز به کار کرد در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: با تحولاتی که صورت گرفته هم اکنون شرکت ملی نفت ایران به عنوان سیاست گذار در جایگاه اصلی خود قرار گرفته است.
علی کاردر افزود: شرکت ملی نفت ایران به عنوان سیاستگذار در قراردادهای EPC پیمانکاران را ملزم به استفاده از کالای ایرانی کرده است.
کاردر با بیان اینکه هم اکنون سازنده و تجهیز کننده با یکدیگر برای تأمین کالا ارتباط می گیرند، گفت: شرکت های ایرانی طبق ضمائم اسناد مناقصه حتما باید از لیست شرکت های ایرانی اقدام به تأمین کالا کنند.
معاون وزیر نفت با اشاره به شرکت هایی که سازنده جدید به شمار می روند و در وندور لیست تأمین کالای پیمانکاران حضور ندارند، گفت: اگر شرکت هایی مدعی ساخت کالای جدید هستند به معاونت مهندسی و پژوهش وزارت نفت مراجعه کنند تا پس از تأیید در وندور لیست قرار گرفته و بتوانند کالای خود را عرضه کنند.
کاردر میزان سرمایه مورد انتظار برای تأمین کالای مورد نیاز توسعه در سال ۹۷ را ۶.۳ میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: این مبلغ جدا از سرمایه مدنظر برای ساخت و ساز و توسعه است و فقط مربوط به تأمین کالا می شود و انتظار می رود بیش از ۵۰ درصد نزدیک به ۴ میلیارد دلار آن از داخل تأمین شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: