تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۲۹۸
تعداد بازدید: ۱۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۶
محققان انستیتوی فنی کالیفرنیا به منظور نظارت بر رفتار آبزیان یک برچسب هوشمند از جنس سیلیکون موسوم به Marine Skin ساختند که دارای انعطاف پذیری بالایی بوده و در برابر پیچش، کشش و فشار بالای اعماق اقیانوس ها کاملا مقاوم است.
به گزارش مارین نیوز از پایگاه خبری ساینس دیلی، مدارهای الکترونیکی که درون این برچسب هوشمند تعبیه شده اند، قابلیت ردگیری و ضبط حرکات، رفتار و سلامت محیط زیست آبزیان را به صورت بلادرنگ دارد. 
این برچسب جدید که با استفاده از مواد نرم و طراحی جدید ساخته شده، در مقایسه با برچسب های ردگیری موجود در بازار حجم و وزن بسیار کمتری دارد، طول عمر آن بیشتر و سرعت عمل آن نیز بالاتر است. نمونه اولیه این برچسب که با استفاده از یک خرچنگ شناگر آزمایش شده است، اطلاعات مربوط به موقعیت را به همراه میزان شوری و دمای آب گردآوری می کند. 
محققان امیدوارند در آینده نزدیک بتوانند امکاناتی را برای اندازه گیری سایر ویژگی ها از جمله وضعیت فیزیولوژیک ماهی که برچسب روی بدن آن نصب شده، به قابلیت های این برچسب اضافه کنند. 
در نمونه اولیه، اطلاعات ذخیره شده روی برچسب پس از جداسازی از بدن ماهی با استفاده از اتصال بی سیم دریافت می شود، اما قرار است محققان برای دریافت اطلاعات این برچسب به صورت بلادرنگ، از یک فرآیند انتقال اطلاعات راه دور استفاده کنند. 
قرار است به زودی این برچسب با استفاده از دلفین ها و کوسه نهنگ ها نیز آزمایش شود. محققان امیدوارند با استفاده از این برچسب ها بتوانند فعالیت و نحوه زندگی مجموعه وسیعی از آبزیان را برای مدت حداقل یک سال ردگیری کنند. 


منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: