تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۲۹۹
تعداد بازدید: ۱۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹
مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران گفت: برگزاری فراخوان شرکت های دانش بنیان دریایی برای حل یک چالش معین در صنعت فراساحل از جمله عوامل مهم و موثر برای همکاری با مراکز علمی و شرکت های دانش بنیان است.
به گزارش مارین نیوز، مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران، نقطه قوت صنعت فراساحل را وجود تجربه 20 ساله در زمینه طراحی و مهندسی سکوهای فراساحلی و خطوط لوله دریایی و فرصت صدور خدمات فنی و مهندسی در این زمینه دانست و اظهار داشت: وجود یاردهای متعدد ساخت جکت و عرشه سکوهای فراساحلی در ساحل خلیج فارس و فرصت جذب کار در منطقه، دارا بودن ناوگان مجهز شناورهای نصب سنگین برای ارایه خدمات در خلیج فارس و خارج آن، وجود تجربه در زمینه بهره برداری، نگهداری و تعمیر سکوها و خطوط لوله دریایی در خلیج فارس و فرصت ارائه خدمات مشابه در منطقه می باشد که می تواند فرصت ساخت و نصب تاسیسات برای استحصال انرژی های تجدید پذیر دریایی، ایجاد اشتغال از طریق توسعه دریا محور با تاکید بر صنایع فراساحلی نفتی و فرصت تامین سوخت، آب شرب و آذوقه برای سکوهای فراساحلی و کشتی های عبوری در خلیج فارس از مهمترین مزیت های این صنعت است.
ابوالقاسم رحمانی افزود: کاهش هزینه و افزایش بازدهی در صنایع فراساحل از طریق ارتقای فناوری، افزایش توان رقابت با پیمانکاران و شرکت های تولیدی و اکتشافی (E&P) در منطقه از طریق ارتقای فناوری، توانمندسازی صنایع فراساحلی برای ورود به بازارهای جدید کسب و کار مانند انرژی تجدید پذیر دریایی، ساخت سکو و نصب خط لوله در آب عمیق دریای عمان یا دریای خزر از جمله مهمترین فرصت های توسعه فناوری های دریایی است.
رحمانی با اشاره به فناوری های مرتبط با صنعت فراساحل گفت: طراحی، خرید، ساخت، بارگیری، حمل، نصب و راه اندازی تاسیسات فراساحلی نفتی شامل انواع سکوهای دریایی، خطوط لوله دریایی انتقال نفت و گاز و بویه های شناور بارگیری، بهره برداری، نگهداری و تعمیر سکوها و خطوط لوله دریایی، اکتشاف و تولید (E&P) نفت و گاز در میدان های فراساحلی کشور عمده فناوری های دریایی مورد استفاده در این شرکت است.
وی با تاکید به رشد شرکت های دانش بنیان دریایی افزود: در زمینه های جدید کسب و کار در صنایع فراساحل که فناوری آن در دسترس نبوده و یا به دلیل تحریم امکان خرید و انتقال فناوری وجود ندارد؛ نقش شرکت های دانش بنیان پر رنگ می باشد. علاوه بر آن مزیت شرکت های دانش بنیان ایرانی، اطمینان از تداوم خدمات و عدم وابستگی به شرکت های خارجی می باشد. همچنین انتظار می رود شرکت های دانش بنیان داخلی، خدمات ارائه شده را با هزینه کمتر نسبت به رقبای خارجی ارائه نمایند و باعث کاهش هزینه های صنعت فراساحل گردند. شرکت های دانش بنیان می توانند به عنوان بازوی فنی، ارایه کننده خدمات و گواهینامه های لازم و یا تولید کننده محصولات، نیاز به دانش و فناوری  صنایع فراساحل را برآورده کنند.
مدیر عامل شرکت تاسیسات دریایی تدوین نقشه راه فناوری های دریایی را امری مهم در توسعه صنعت دریایی کشور دانست و افزود: همکاری در تدوین آیین نامه طراحی سکوهای ثابت دریایی توسط اداره کل استانداردهای معاونت مهندسی و فناوری وزارت نفت، برگزاری نخستین کنفرانس مدیریت یکپارچگی دارایی در صنعت نفت و گاز ساحلی و فراساحلی در تیرماه 97، طراحی و ساخت ROV با همکاری پژوهشکده علوم و تکنولوژی زیردریایی دانشگاه صنعتی اصفهان، ایجاد کمیته ساخت داخل و اقدام به ایجاد بانک اطلاعاتی از سازندگان، پیمانکاران و مشاوران داخلی، واگذاری راه اندازی پکیج ها و تاسیسات دریایی به شرکت های داخلی، استفاده از ظرفیت های شرکت های داخلی در تامین و ساخت سیستم های کنترلی سکوهای دریایی به عنوان یکی از سیستم های با فناوری بالا ازجمله اقدامات انجام شده در جهت اجرایی سازی نقشه راه فناوری های دریایی می باشد.
رحمانی گفت: واحدی در ساختار شرکت با عنوان "مدیریت فناوری های نوین" در دست تاسیس است که هدف از این واحد افزایش توان رقابت با کاهش هزینه و افزایش بهره برداری از طریق ارتقای فناوری می باشد. همچنین برای ورود به بازارهای جدید چون مدیریت یکپارچگی دارایی و اکتشاف و تولید، تعیین نحوه اکتساب فناوری، مقدمه لازم می باشد. رسالت این واحد، شناسایی فناوری شرکت های پیشرو در دنیا، سپس انتخاب فناوری مناسب و نهایتا تعیین نحوه اکتساب فناوری است.
مدیرعامل شرکت  مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران برگزاری جلسات معرفی توانمندی شرکت های دانش بنیان دریایی، ایجاد پایگاه داده از توانمندی ها و تجربیات شرکت های دانش بنیان دریایی، ارائه توانمندی های شرکت های دانش بنیان دریایی در نمایشگاه های داخلی و برگزاری فراخوان شرکت های دانش بنیان دریایی برای حل یک چالش معین در صنعت فراساحل را از جمله عوامل مهم و موثر برای همکاری با مراکز علمی و شرکت های دانش بنیان دانست.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: