تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۳۰۲
تعداد بازدید: ۲۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۱
در سال حمایت از کالای ایرانی، شناورهای تدارکاتی دریابندر ۶ و شناور مدرن و مجهز پاک بوم ساخت متخصصان داخلی با حضور مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی در بندرانزلی به بهره برداری رسید.
به گزارش مارین نیوز، شناور تدارکاتی چند منظوره دریا بندر ۶ و شناور مدرن و مجهز پاک بوم با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، استاندار گیلان و جمعی از مدیران بنادر و بخش خصوصی در بندر انزلی هشتم اردیبهشت ماه به بهره‌ برداری رسید.


شناور دریابندر 6 طی مدت شش ماه با بهره گیری از توان علمی متخصصین جوان ایرانی و با سرمایه گزاری بخش خصوصی با اعتباری بالغ بر سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و با استفاده از تسهیلات دو میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومانی صندوق نوآوری و شکوفایی توسط شرکت دانش بنیان فنی مهندسی صنعت دریایی فن آوران سیراف واقع در شهرک صنعتی پرند طراحی و ساخته شده است. 


دریابندر 6 با خودرو های کشنده مخصوص به بندرانزلی منتقل و توسط جرثقیل ‌و به آب انداخته شد. این شناور تدارکاتی چند منظوره با طول 16.4 متر، عرض 6 متر، ارتفاع 5 متر و با مساحت عرشه 50 متر مربع از دو موتور 500 اسب بهره میگیرد که در دریای معمولی توان حرکت با سرعتی حدود 10 گره دریایی را خواهد داشت. 
این شناور چند منظوره به سفارش شرکت خدمات دریایی و کشتیرانی خط دریابندر برای ارائه خدمات پشتیبانی به شناور های لایروبی بنادر شمال کشور ساخته شده است. با ورود این شناور به جمع ناوگان لایروبی توان عملیات اجرایی در منطقه افزایش و سبب ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم خواهد شد. 


همچنین در طی این مراسم شناور مدرن و مجهزی با نام پاک بوم با کاربری جمع ‌آوری‌ آلودگی‌ های سطح دریا از جمله لکه ‌های نفتی به بهره برداری رسید که این شناور نیز دارای شش مخزن 10 تنی برای نگهداری ضایعات دریایی جهت انتقال به تصفیه ‌خانه ‌های ساحل است. 
در مجموع برای این دو شناور، شش میلیارد تومان از سوی بخش دریایی در راستای پایش آلودگی و جلوگیری از آلودگی های زیست محیطی در دریا سرمایه گذاری شده و مابقی اعتبارات با سرمایه گذاری بخش خصوصی صورت گرفته است. 




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: